“Aroma en smaak zijn zonder twijfel de belangrijkste kwaliteiten van een geuze, maar net zoals in de gastronomie wil het oog ook wel wat”, zegt initiatiefnemer Yves Panneels van het Huis van de Geuze. “Steeds meer mensen doen een goede fles cadeau aan vrienden of familie. Op dat moment speelt ook de esthetiek van een mooi etiket een rol.”
Vier genomineerden dongen mee naar de Geuze Design Award. De Oude Geuze van Boerenerf uit Huizingen plaatste op zijn etiket een mooie tekening van een vliegend hert, een van de koesterburen van Beersel. De Lambiek Fabriek uit Sint-Pieters-Leeuw pakte uit met een opvallende tekening van wielspaken op het etiket van zijn Sporty Geuze. Bobbi uit Ittre gaf zijn Geuze Art Nouveau een passend etiket in opvallende art nouveau-stijl. De Oude Geuze van brouwerij Timmermans uit Itterbeek kreeg dan weer een opvallend smile-etiket.
Meer dan 600 bierliefhebbers brachten hun stem uit en was uiteindelijk Bobbi die met de eerste Geuze Design Award naar huis mocht. Het art nouveau-etiket won het met slechts zes stemmen verschil van de Oude Geuze van Boerenerf. De Lambiek Fabriek en Timmermans eindigden ex aequo op de derde plaats.