Galeria Inno ziet aantal klanten dalen

De Belgische Galeria Inno-modewarenhuizen, met een filiaal in Leuven, lokken minder klanten. Dat stelt het Canadese moederbedrijf Hudson’s Bay Company vast. 

De van oorsprong Belgische modewarenhuisketen is sinds 2015 in handen van het Canadese Hudson’s Bay. Het Canadese modebedrijf stelt nu vast dat het aantal klanten afneemt in Belgische steden zoals bijvoorbeeld Leuven.

Mobiliteitsproblemen

De modewarenhuisketen wijt de omzetdaling aan de verkeersproblemen in de Belgische steden. Zo zou onder meer de winkel in Leuven om die reden minder bezoekers mogen ontvangen. Volgens de vastgoedsector tonen de dalende huurprijzen aan dat Galeria Inno niet de enige keten is die klanten verliest. Behalve de mobiliteitsproblemen wijst de sector  met de vinger naar de opkomst van e-commerce. Naast Leuven trekt Galleria Inno ook minder klanten aan in Brussel, Gent, Namen, Woluwe en Antwerpen.

Meer winst

Ondanks een daling van de omzet stegen de winstcijfers voor Galleria Inno. De keten heeft zijn aanbod aangepast en snoeide in de personeelskosten.