MMJ-FrigoLoco-013 Foto: Frigo Loco

Frigo Loco, de Brusselse start-up die lokale en gezonde voeding naar bedrijven brengt

BRUSSEL - De Brusselse start-up Frigo Loco zet zijn ontwikkeling in de duurzame voedingssector met succes voort. Hij biedt naast de geconnecteerde koelkasten nu ook een volledige cateringdienst en een nul-afvalformule aan, in samenwerking met lokale voedingsactoren.

Vergeet ouderwetse kantines en gevriesdroogde soep uit de koffieautomaat. De start-up Frigo Loco vindt de bedrijfscatering opnieuw uit: hij biedt een volledig gamma aan verse maaltijden en duurzame snacks aan bedrijven die belang hechten aan het welzijn van hun werknemers.

“Wij brengen bedrijven meer waarde, met een uniek, moduleerbaar en lokaal cateringaanbod”, leggen Dimitri van Meerbeeck en Mathieu Verhaeghe uit, de twee oprichters van Frigo Loco en winnaars van BE Circular 2020. De eerste heeft carrière gemaakt bij Exki, Tartes de Françoise, Neuhaus en Le Pain Quotidien. De tweede werkte voor de Wereldbank voordat hij Full of Good lanceerde, het merk van koudgeperste sappen.

Frigo Loco app

Hun Brusselse start-up vernieuwt het kantine concept dankzij intelligente koelkasten sinds 2020. Het principe? Werknemers kunnen er terecht voor verse, gezonde en lekkere gerechten en snacks. Het enige wat ze moeten doen is de koelkast openen met hun bankkaart of hun smartphone en kiezen wat ze willen eten. Het menu staat 24 uur per dag klaar. De kers op de taart: met de Frigo Loco app kun je de ingrediënten en voedingswaarde van elk gerecht achterhalen.