In 2021 kende Fraikin een organische groei van 1.000 naar 1.500 voertuigen, mede dankzij de overname van de Belgische tak van het verhuurbedrijf Via Location. Op termijn wil het bedrijf groeien naar een aanbod van 2.000 voertuigen. Om dat mogelijk te maken, moet de interne structuur van het bedrijf verstevigd worden.
En dan komen David Leroi en Joël Van Vaerenbergh, beiden goed voor meer dan 20 jaar ervaring in de automotive sector, in beeld. Nieuwbakken COO David Leroi leidt die transformatie in goede banen en zal ook een opleidingsplan voor de eigen werknemers uitwerken. Joël Van Vaerenbergh, de nieuwe CCO, zal op zijn beurt waken over de goede klantenrelaties nu het aantal interne verkopers gestegen is van drie naar zeven
Logistieke en economische uitdagingen
De grootste uitdaging is momenteel het blijven aanbieden van de gekende service en het leveren van voertuigen, ondanks de moeilijke economische en logistieke context. “Het is aan ons om snel te kunnen schakelen en reageren door op het juiste moment de juiste beslissingen te nemen. Daarom moeten we nu al investeringen doen om op de toekomstige noden van onze klanten in te spelen”, beseffen Van Vaerenbergh en Leroi. Gelukkig kunnen ze bij Fraikin terugvallen op een stevige basis. “De richting is bepaald door onze CEO Cyriel Vrijders. Het is aan ons om Fraikin verder uit te bouwen en te laten evolueren in een snel veranderende markt”, besluiten ze.
Ontzorgen
Toekomstgericht wordt een groter belang verwacht van leasing van bedrijfsvoertuigen. Fraikin wil de klanten dan ook ontzorgen. “Onze klanten hebben transport niet als hoofdzaak, ze hebben het vervoer nodig om hun job te kunnen doen. Wij zorgen ervoor dat ze dat optimaal kunnen doen, door het juiste voertuig aan te bieden, te zorgen voor een vlotte levering en de nazorg”, zegt Van Vaerenbergh nog.