Elodie en Olivia startten in 2016 het sportlabel UNRUN 4254 op. De focus ligt op duurzaamheid, met het gebruik van premium stoffen en een perfecte pasvorm om je goed te voelen tijdens het sporten. Het duo won samen met het Belgische estafetteteam goud op de 4x100m op de Olympische Spelen van 2008. De cijfers in de naam ‘UNRUN 4254’ verwijzen dan ook naar hun winnende tijd van 42 seconden en 54 honderdsten.
“UNRUN was het gekke idee van twee meiden die van mode en sport houden. Door de jaren heen hebben we UNRUN verder gebracht dan we ooit hadden gedacht. We hebben wereldwijd kleding verkocht en om jullie allemaal zien rocken in UNRUN heeft ons hart altijd gevuld met de grootste dankbaarheid.”
Nu willen de Olympische kampioenen tijd nemen om “opnieuw persoonlijk te groeien en eindelijk andere manieren te verkennen om onze missie te vervullen om vrouwen aan te moedigen alledaagse kampioenen te zijn”.
Internationaal verhaal
Hoewel het sportmerk aanvankelijk veel succes boekte, blijkt het internationale verhaal een brug te ver. “Net als bij veel andere retailbedrijven had corona een zware impact en was de heropstart nadien uitdagend”, zegt Ouédraogo aan de economische krant De Tijd. “We beten vooral onze tanden stuk op investeringen in de Verenigde Staten. Die markt plooide zich na de pandemie volledig terug op zichzelf. Het ritme van nieuwe collectie na nieuwe collectie, met internationale modeshows en showrooms, bleek te zwaar.”
Exclusieve stukken
Voor de lange pauze kunnen klanten wel nog exclusieve UNRUN-stukken scoren. “Achter de schermen zijn we druk bezig gebleven. We hebben op ons kantoor dozen en kasten doorzocht op zoek naar de meest waardevolle, hardcore UNRUN-stukken. Dus als je nog nooit eerder verkochte/geziene/geproduceerde stukken wilt scoren, dan is dit je kans. Tot snel!”