Vlaanderen ademt wielrennen en met de winter in aantocht verschuift alle aandacht naar het veldrijden. Uitkijken is het onder meer naar Baloise Trek Lions, de ploeg van manager Sven Nys. Aan ambities geen gebrek en met èggo heeft het team nu ook een nieuwe shirtsponsor. De keuken- en interieurspecialist is in volle expansie en wil de komende jaren in Vlaanderen zijn naamsbekendheid verder vergroten.
“Na voetbal is veldrijden de populairste en ook meest gemediatiseerde sport in Vlaanderen, met ongeveer 50 wedstrijden die live op televisie te volgen zijn”, zegt Paul David van èggo. “Bovendien is het een heel toegankelijke sport, waarbij supporters heel dicht bij hun idolen kunnen komen. Dat hebben wij met elkaar gemeen, want ook èggo is een merk dat een toegankelijk design voor de indeling van het hele huis biedt. In Baloise Trek Lions vonden we bovendien een ploeg die dezelfde familiale waarden deelt.”
“We zijn erg blij met èggo als nieuwe sponsor van ons team. Het is een sterk merk dat elk jaar duizenden nieuwe klanten weet te overtuigen”, beaamt teammanager Sven Nys. “We waarderen in het bijzonder de waarden waar èggo voor staat, zoals durf en innovatie, vertrouwen en vooral passie. Net als bij ons bestaat ook hun team uit professionals die zich dagelijks keihard inzetten om een resultaat neer te zetten”, klinkt het.
Ook partner van de academy
Naast het partnerschap voor het veldritteam ondersteunt èggo de komende twee jaar ook de Sven Nys Academy. “We zijn immers veel meer dan een profploeg en willen iedereen de kans geven het plezier van offroad fietsen te ontdekken. Het draait hier helemaal niet om presteren, wel om bijleren”, legt Sven Nys uit. “Zo leren we kinderen hoe ze hun evenwicht beter kunnen gebruiken en een traject beter inschatten, en hoe ze moeten reageren op onvoorziene omstandigheden. Dat zijn bijzonder nuttige skills zij zich in het verkeer begeven. Dat èggo ook onze academy mee ondersteunt, benadrukt ook hun familiaal karakter en sociaal engagement.”