Twee ondernemers uit Vlaams-Brabant zetten hun schouders onder een nieuw startup project. CupSpace wil meetings efficiënter maken door het registreren van details en bijhorende acties te organiseren en te vereenvoudigen. “Met ons online platform ziet de deelnemer in één oogopslag wat van hem verwacht wordt. We richten ons vooral op ondernemingen, onder meer in de sectoren logistiek, uitzend en financiële diensten”, zeggen initiatiefnemers Wim Deboel en Frank Cleynen.
Wim Deboel (42) uit Dilbeek en Frank Cleynen (31) uit Glabbeek vertrokken vanuit de vaststelling dat lang niet alle meetings efficiënt verlopen. “Sommige deelnemers zijn slecht voorbereid en hebben hun taken niet afgewerkt. In andere meetings moeten beslissingen van vorige samenkomsten herhaald worden. CupSpace wil projecten laten slagen door alle partijen een volledig en duidelijk overzicht te geven.”
Frank en Wim werken al enkele jaren bij grotere Belgische bedrijven en constateerden frustraties rond het deelnemen aan meetings. “Met CupSpace kan je notities nemen en relevante punten bijhouden. Het platform biedt een eenvoudige maar toch complete gebruiksinterface. Het geeft iedereen die rond een project werkt inzicht in specifieke acties en laat toe om de status zelf bij te werken. Je kan beslissingen, ideeën en risico’s opvolgen. Maar het project is méér dan een taakbeheersysteem. Zo is er een volledige historiek van alle wijzigingen en toont CupSpace de situatie zoals die was tijdens de meeting. Rapporten kunnen gepubliceerd worden en automatisch gedeeld met klanten.”
CupSpace is beschikbaar in een aantal formules. Een ervan laat je toe om deel te nemen aan meetings, eigen taken op te volgen en maandelijks zelf vijf meetings te organiseren. Deze formule voor het beheren van vergaderingen richt zich tot kmo’s, verenigingen en scholen. Voor grote bedrijven biedt CupSpace een standaardoplossing in de cloud. Het concept https://www.cupspace.com is gloednieuw voor de Belgische markt.