Flying Tiger is Vlaanderen aan het veroveren. De Deense keten met designspullen, prijsbewuste artikelen en kleurrijke gadgets met een knipoog floreert vooral in Leuven. “Dat is voorlopig onze beste winkel. Je hebt er de ideale mix van studenten en jonge gezinnen”, zegt Carl Maes, mede-eigenaar en zaakvoerder. De doelgroep bestaat vooral uit jonge vrouwen.
Flying Tiger is een kleurrijke winkel met een massa producten voor lage, afgeronde prijzen. Binnenlopen betekent zo goed als zeker kopen. Want het aanbod is aanstekelijk, divers en niet duur. “We hebben continu zo’n 2.000 producten in de winkel. Elke maand komen er 300 nieuwe bij: 200 aan het begin van de maand en halfweg nog eens 100.”
“Met die tijdelijke collecties spelen we in op de tijd van het jaar, waardoor ons aanbod altijd actueel is en klanten telkens een reden hebben om langs te komen.” Op is op voor de collecties. Dat zet mensen aan om snel(ler) te kopen.
Productie in China verklaart de lage prijzen. Maar dat geldt niet voor alle producten. Het snoepgoed komt uit België, de kaarsen uit Denemarken en de koekjes uit Nederland.
De winkel oogt eenvoudig en speels. Maar achter die vrolijke wereld schuilt een goed geoliede marketingmachine. De werknemers van Flying Tiger krijgen de vrijheid om de winkel volgens eigen creativiteit in te richten.