DULST lanceert uniek smaakprofiel  

Van links naar rechts: Paul Peeters, studenten Kiara, Andy en Ana, Marc Dulst.
Van links naar rechts: Paul Peeters, studenten Kiara, Andy en Ana, Marc Dulst.

Marc Dulst, gediplomeerd wijnadviseur en enkele zesdejaarstudenten Informaticabeheer van het Miniemeninstituut in Leuven stelden een unieke en innovatieve tool voor.

“Weg met het etiket en de appellatie”, zegt Marc Dulst. “Veel klanten gebruiken nog steeds het etiket of de appellatie als rode draad in hun aankoop. Dit is verleden tijd. Vanaf nu kunnen we een selectie wijnen voorstellen aan de hand van ieders persoonlijk smaakprofiel.”

Het wijnprofiel wordt bepaald op basis van eerdere aankopen of de smaakprofieltest. Eens het profiel van de klant is bepaald, kan de ontdekkingstocht beginnen. DULST  wijn met advies uit Blanden wil zijn naam kracht bijzetten door de lancering van deze tool, die nieuw en uniek is in België. “De tool past ook volledig in het innovatieve wijnbelevingsconcept dat we recent lanceerden”, zegt Marc Dulst. “We zijn als bedrijf al vele jaren als stageplaats voor studenten van het zesde jaar Informaticabeheer van het Miniemeninstituut. Na een studie van twee jaar ontwikkelden en implementeerden studenten Ana, Kiara en Andy, onder leiding van informaticadocent Paul Peters, deze applicatie.”

De nieuwe tool is trouwens niet de eerste Belgische innovatie van Marc Dulst. Zo ontwikkelde hij in samenwerking met de KU Leuven Qivino, een systeem voor de perfecte bewaring van wijn in een geopende fles. Ook de QR-code werd door hem geïntroduceerd op de Belgische wijnmarkt. Door het scannen van deze code op het prijsetiket kan de klant de productfiche met beschrijving van druif, gerecht, domein, smaak,  onmiddellijk op zijn smartphone bekijken.