De 3.000m² grote attractie, dat in de zomer van 2022 geopend zal worden, werd gezamenlijk ontwikkeld door Merlin en de LEGO® Group en zal de ruimte innemen die voorheen gebruikt werd door MediaMarkt, dat zich nu binnenin bevindt. “We zijn opgetogen dit nieuwe Legoland Discovery Centre in België te kunnen openen in samenwerking met Docks Bruxsel. Onze thematische LEGO®-attracties zijn over de hele wereld een groot succes en bieden volwassenen en kinderen de kans om samen een leuke tijd te beleven in een fantastische LEGO®-wereld,” aldus Meike Lippert, Senior Divisional Director Midway Europe en Global New Openings, Merlin Entertainments.
Kwart minder bezoekers
Het initiatief moet niet alleen het toerisme in de hoofdstad bevorderen maar ook een verdere impuls geven aan de groei van Docks Bruxsel zelf, dat volgens de eindejaarsstatistieken van 2020 de COVID-crisis relatief ongeschonden doorstond. De bezoekersaantallen bedroegen het afgelopen jaar 76% in vergelijking met een jaar eerder, toen meer dan 5 miljoen bezoekers werden geregistreerd.
Living centre
“Na een beproevende etappe, waarin we het onmogelijke deden om de economische vitaliteit van al onze huurders te garanderen, is het voor ons een waar genoegen zo’n grote aankondiging te mogen doen. We kijken er erg naar uit om ons aanbod te versterken met deze internationaal erkende vrijetijdsattractie,” zegt Peter Todd, Founder & CEO van Portus Retail, mede-eigenaar van Docks. “Dit ligt volledig in lijn met onze ambitie om een ‘living centre’ te zijn in plaats van alleen een winkelcentrum, met als basis een complete en allround klantervaring.”