Craftzing neemt Wieni over Foto: rr

Digitale strateeg Craftzing neemt Leuvens broertje over

De Antwerpse IT-consultant Craftzing, gespecialiseerd in bedrijfstransformaties, neemt de digital product studio Wieni uit Leuven over. Met de overname breidt ze haar digitale product development-poot uit en verstevigt haar positie in de media- en telecomsector. Wieni-oprichters Jelle Van den Bergh en Hans Vanderstraeten komen als partner aan boord bij Craftzing.

Wieni is een begrip in de digitale wereld. Zo vertaalden ze voor UZ Leuven de complexe database van de hele ziekenhuiswerking in een toegankelijk online portaal, ontwikkelden ze het e-commerce platform van RainPharma, creëerden ze voor PlayMedia het videoplatform van GoPlay, maakten ze het content ecosysteem van Dagelijkse Kost voor VRT en ontwikkelden ze het nieuwsplatform voor van BRUZZ.

Doorheen hun carrière kwamen Craftzing en Wieni regelmatig in contact en werkten ze op verschillende projecten samen. De ervaringen van Wieni in de telecom- en mediasector overtuigden Craftzing om die samenwerking te intensifiëren. Door hun kennis en ervaring samen te brengen onder één dak willen ze een antwoord bieden op de uitdagingen van de sector.

 

Digitale bouwmeester

“Het razendsnel veranderend mediagebruik, extra regelgevingen rond privacy en toegankelijkheid, verdere consolidatie in de mediawereld, impactvolle technologieën zoals kunstmatige intelligentie… Het zijn stuk voor stuk grote mindchangers binnen de telecom- en mediasector”, legt Jelle Van den Bergh, oprichter van Wieni en nu ook partner van Craftzing, uit. “Met onze gecombineerde krachten blijven we voorop lopen in duurzame innovatie, zodat we bedrijven kunnen helpen om succesvol te blijven in een steeds veranderend digitaal landschap.”

“Wieni is ijzersterk als digital product studio en we zijn dan ook heel blij dat we hun 20 top-experten aan boord kunnen halen”, voegt Roeland Tegenbos, CEO en oprichter van Craftzing toe. “We delen dezelfde visie dat kwaliteit de hoeksteen is van elke succesvolle digitale oplossing en dat het een proces is dat voortvloeit uit een bredere langetermijnvisie. Dankzij deze overname versterken we onze werking om bedrijven te helpen in hun digitale aanpak, van strategie tot efficiënte diensten en producten. We gaan daarbij verder waar bijvoorbeeld McKinsey en PWC stoppen. We willen een digitale bouwmeester zijn voor onze klanten, iemand die hen onafhankelijk adviseert en stuurt om zo alles te overzien in het digitale landschap.”