Devoteam_Olivier Naveau_2

Digital Identity Fabric moet online consumentenvertrouwen boosten

ZAVENTEM – Informaticadienstverlener Devoteam, met Belgische vestiging in Zaventem, heeft met Digital Identity Fabric een aanbod ontwikkeld waardoor ondernemingen hun Identity & Access Management (IAM) kunnen uitbesteden. Digital Identity Fabric bestaat uit software van ForgeRock en dienstverlening van Devoteam. 

“Wanneer consumenten digitale diensten gebruiken, zijn hun beleving en vertrouwen cruciaal voor het succes ervan”, aldus Olivier Naveau, hoofd van de Digital Identity-afdeling bij Devoteam. “Ondernemingen moeten snel nieuwe diensten kunnen lanceren die de klant volledig kan vertrouwen. Daarom kan men bij ons het identiteits- en toegangsbeheer uitbesteden. Voor vele bedrijven is IAM tot nu een remmende factor.”

Gebruik/integratie/migratie 

Devoteam richt zich met Digital Identity Fabric onder andere op banken, verzekeringsmaatschappijen, ziekenfondsen, overheidsdiensten, e-commercebedrijven, nutsbedrijven, ondernemingen uit de media, telecom en professionele dienstverlening. “Digital Identity Fabric maakt onze klanten heel flexibel zonder in te boeten aan IAM”, zegt Naveau. “Ze kunnen snel digitale diensten lanceren die de identiteitsdiensten van de nieuwe Fabric gebruiken. Tegelijk is er een mogelijkheid om geleidelijk hun bestaande IAM te integreren of te migreren naar de Fabric, die op die manier na verloop van tijd hun enige en complete IAM-software wordt. Bij voorkeur laten we klanten de software van ForgeRock gebruiken in de cloud. Ze kunnen kiezen voor Amazon, Microsoft of Google. Daarnaast zijn ook private clouds en hybride set-ups mogelijk.”

Referenties 

Organisaties die voor hun IAM momenteel al werken met Devoteam, zijn onder meer de federale overheidsdiensten Beleid en Ondersteuning, Financiën en Justitie, verzekeraar Athora (voorheen Generali) en Onafhankelijke Ziekenfondsen. Digital Identity Fabric is compatibel met het identiteits- en toegangsbeheer van deze organisaties.

Devoteam België 

De Belgische tak van het bedrijf telt 400 medewerkers. Ze ondersteunen bedrijven in hun transformatie naar een digitaal businessmodel en helpen klanten om hun IT-investeringen daarmee optimaal te aligneren. Ze geven hun klanten strategisch en praktisch advies, en helpen hen bij de uitvoering van de digitale agenda.