Elke winkel, atelier of restaurant van Dierendonck heeft een transparant interieur .Hendrik’s stokpaardje is het plaatsen van glazen schermen in zijn panden. ‘What you see is what you get’, is dan ook het motto van Dierendonck.
Eigen look and feel
Hoewel elk pand Dierendonck ademt, krijgt het ook een eigen look and feel. Om die reden is de winkel in Ukkel toe aan renovatie. “Onze winkel in de Dansaertwijk trekt een ander publiek dan die van Ukkel. We willen een op maat gemaakte setting creëren voor elke regio. Daarom stellen we vandaag trots de vernieuwde shop aan jullie voor”, zegt Hendrik Dierendonck. Het vernieuwde pand is niet alleen groter maar bevat ook een groot transparant raam waar de klant een overzicht krijgt van al de producten die Dierendonck te bieden heeft.
Eerlijk vlees
Dierendonck streeft naar eerlijk vlees van dieren die op een respectvolle manier gefokt zijn. “We selecteren daarom heel bewust het vlees én zetten met onze eigen boerderij het West-Vlaamse Rood Rund weer op de kaart. Je proeft er overigens het vakmanschap van dé authentieke slager die liefdevol zijn passie voor het ambacht deelt. En dat in alle transparantie. Die filosofie wordt gesmaakt en erkend door zowel lokale klanten als (inter) nationale sterrenchefs. Zo zijn onder meer Peter Goossens en Sergio Herman fan”, luidt het.
Mathieu Castel
De winkel in Ukkel zal in goede banen geleid worden door Mathieu Castel. “Mathieu kent Dierendonck door en door. Hij startte op zijn 16e als leerjongen in de slagerij in Sint-Idesbald, deed daarna heel wat (internationale) ervaring op én kwam weer thuis in ons team. Hij is een jonge, ambitieuze gast met een enorme productkennis”, besluit Hendrik Dierendonck.
Dierendonck Ukkel opende in 2020 na de overname van slagerij Le Charolais in de Vanderkinderestraat