Drukkerij Claes-Roels uit Sint-Pieters-Leeuw en communicatiebedrijf The Factory Brussels, die in januari hun fusie aankondigden, hebben een nieuwe naam: DADDY KATE. Het bedrijf investeert al meteen drie miljoen euro in nieuwe technologie en mensen. DADDY KATE biedt oplossingen aan in vier domeinen: print, graphic design, branding en online.
De nieuwe naam maakt duidelijk dat het om een nieuw bedrijf gaat, dat de activiteiten van de ‘oude’ bedrijven weliswaar verder zet met dezelfde mensen. Het nieuwe communicatiebedrijf heeft een andere schaal, gloednieuwe druktechnologie, en grote ambities op het vlak van communicatiediensten.
De naam DADDY KATE geeft met name uitdrukking aan de grote toewijding aan haar klanten. Het bedrijf wil een toonzetter zijn eerder dan een volger, en wil emotioneel verbonden zijn met haar klanten. Ook het familiale aspect klinkt door in de naam, toch belangrijk voor DADDY KATE, dat vooral een mensgericht bedrijf wil blijven.
DADDY KATE zal zich meer nog dan de bedrijven waaruit het ontstaan is, wijden aan het ontzorgen van haar klanten. Een concreet voorbeeld van een nieuwe dienst die het communicatiebedrijf aanbiedt binnen haar printservices, is distributed marketing. DADDY KATE zal zorgen voor just-in-time levering van drukwerk op de verschillende verkooppunten van haar klanten. Marketing departementen en agentschappen moeten immers op vele fronten actief zijn met een beperkte mankracht. Door deze logistieke dienstverlening kunnen de klanten van DADDY KATE zich toeleggen op marketingdiensten met meer toegevoegde waarde.
DADDY KATE investeert drie miljoen euro in haar afdeling communicatiediensten en in nieuwe druktechnologie en afwerkingsmogelijkheden. In Sint-Pieters-Leeuw kwam er al een nieuwe nietstraat bij. In Jette wordt er een nieuwe drukpers geïnstalleerd in juli en komt er een nieuwe digitale drukpers bij. Daarmee bevestigt DADDY KATE haar positie van vierde grootste vellenoffsetdrukkerij van het land en de grootste in het Brusselse, met bovendien de grootste digitale afdeling. Het communicatiebedrijf zal met andere woorden flexibeler kunnen inspelen op de noden van haar klanten.
De fuserende bedrijven kondigden in januari aan te willen blijven groeien in de traditionele drukactiviteiten en sterke groei te ambiëren in communicatiediensten. Er kwamen al nieuwe mensen bij, en er zijn nog tien vacatures. In Jette komt er een ploeg bij om de drukcapaciteit verder uit te breiden. In communicatiediensten heeft het bedrijf ondertussen een team van 24 medewerkers. Vijf nieuwe mensen versterkten de groep grafici, ontwikkelaars, consultants en account managers sinds begin dit jaar.
Het management van DADDY KATE: Thijs Claes (31) is CEO; Guido Geraerts (49) is commercieel directeur; Stefan Inslegers (46) CFO en Sven Hellemans (48) productiedirecteur.