Communicatiebedrijf DADDY KATE uit Sint-Pieters-Leeuw en Jette heeft in opdracht van het Vlaams centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) een website ontwikkeld voor tuinaannemers en –liefhebbers. Het VLAM biedt tuinaannemers een platform om hun diensten aan te bieden. Tuinliefhebbers krijgen een mooi aanbod van tips en tricks voor de aanleg of heraanleg van hun tuin.
Tuinaannemers kunnen op de nieuwe website zelf bedrijfsinformatie uploaden en updaten, zodat iedereen die een tuinproject opstart hen makkelijk kan opsporen en contacteren. “De nieuwe website moest een soort gouden gids van tuinaannemers worden”, zegt Jori Aerden, Digital Account Director bij Daddy Kate. “We hebben daarvoor een zeer geavanceerde zoekmachine in de website geïntegreerd die zoeken op naam, specialisatie en locatie mogelijk maakt.”
Seizoensgebonden opmaak
Voor de tuinliefhebber is onder meer een advieskanaal opgezet met seizoensgebonden tips en tricks. Zo ontdek je onder andere welk onderhoud je tuin nodig heeft tijdens de wintermaanden, en welke klussen een tuinaannemer allemaal voor je kan doen. In het inspiratiedeel van de website sprokkel je ideeën voor de (her)aanleg van je tuin. Je krijgt voorbeelden van tuinen: van moderne en Japanse tuinen tot wintertuinen en vijvers.
“Uniek aan tuinaannemer.be is de seizoensgebonden opmaak”, zegt Aerden, “de start van een nieuw seizoen betekent een nieuwe uistraling met nieuwe content. Bruintinten in de herfst, onder een laagje sneeuw in de winter, fruitige kleuren in de lente en warme zonnestralen in de zomer. Ook op tekstueel vlak ondergaat de website elk seizoen veranderingen.”
Elk seizoen krijgt de surfer seizoensgebonden content, die het VLAM zelf via een content management systeem online zet. De ontwikkeling en de opmaak van de website is gerealiseerd door het digital en graphic design team van Daddy Kate.
Na deze geslaagde samenwerking heeft het VLAM aan Daddy Kate gevraagd om een nieuwe natuurwebsite te bouwen die in de loop van dit jaar wordt opgeleverd.