“De Customer Experience Award is een bekroning voor het bedrijf, de winkel of de organisatie die het best scoort op vlak van klantbeleving”, zegt Peter Van Welden. Hij is CEO van de onderzoeksbureaus D-Sense en M-Eye uit Sint-Joris-Winge die de award in het leven roepen. “Het is een waardering voor de vele inspanningen die deze organisatie onderneemt voor haar klanten.”
“We weillen elk jaar één bedrijf onderscheiden dat op het vlak van customer experience door de markt bijzonder gewaardeerd wordt”, zegt Van Welden. “We reiken de eerste Customer Experience Award uit in december.”
Om te weten te komen welk bedrijf de Customer Experience Award verdient, wordt aan meer dan 100.000 Belgen één vraag gesteld: ‘Bij welk bedrijf, welke winkel of welke organisatie was je de afgelopen twaalf maanden als klant zo tevreden dat je het aan iedereen zou aanbevelen?’ “Ondertussen staat de teller al op meer dan tienduizend stemmen”, zegt Van Welden.
Een panel van experten, waaronder Filip Decuyper, de HR Director van Media Markt en Peter Van Hoecke, de CEO van het gelijknamige bedrijf, zal de vijf bedrijven met de meeste nominaties onderwerpen aan een aantal criteria. Op basis hiervan zal de Customer Experience Award toegekend worden. Deze selectie gebeurt tussen 10 en 17 november. Eén winnaar mag in december 2016 de allereerste Customer Experience Award in ontvangst nemen.
Stemmen kan nog tot en met 1 oktober via www.customerexperienceaward.be.