GrowForce (kantoren in Zaventem en Antwerpen) bouwde de afgelopen 3 jaar een stevige reputatie op als growth marketing bureau in de Benelux. Het bedrijf bezit een uiteenlopende klantenportfolio: met namen zoals Unilever, P&G, KBC, Nestlé en Ethnicraft bestaat die uit zowel corporates, als start-ups en kmo’s.
Upthrust (kantoren in Machelen en Antwerpen) groeide gelijktijdig uit tot een belangrijke digital acceleration office, gespecialiseerd in advanced digital analytics, full-funnel growth marketing & digital product design voor bedrijven in heel Europa. Door de integratie van GrowForce en de toevoeging van diens ‘academy’ offering, wordt Upthrust marktleider in growth marketing.
“Anders dan traditionele marketing vergt growth marketing een meer flexibele mindset van bedrijven. De focus ligt daarbij niet meer op grote, langdurige campagnes, maar op snel zaken uittesten en kijken wat het best werkt. De methodologie is een data-gedreven en resultaatgerichte manier om aan meet- en schaalbare marketing en sales te doen. In de huidige context van doorgedreven digitalisering groeit de vraag daarnaar aanzienlijk”, legt Dennis De Cat, Managing Partner bij Upthrust, uit.
Na de overname wordt het GrowForce team volledig geïntegreerd in Upthrust en maakt het deel uit van Customer Collective, de internationale groep achter Upthrust. “Door toe te treden tot Customer Collective kunnen we onze klanten nu een veel breder aanbod bieden. Tegelijkertijd kunnen onze medewerkers zich verder blijven specialiseren in growth marketing, maar nu op een Europese schaal. Deze transactie is dan ook een win-win voor zowel onze klanten als ons team”, licht David Van der Auwera, co-founder van GrowForce, toe.
Customer Collective versterkt dankzij de komst van Growforce zijn digitale expertisedomein. Customer Collective ontstond in maart 2021 als initiatief van Upthrust, The House of Marketing (strategische marketing consulting & interim management) en Dignify (CRM & marketingtechnologie). De overkoepelende groep breidde intussen verder uit met het Nederlandse Fightclub (branding & performance) en de data-entiteit addData (machine learning & data architectuur, toegespitst op marketing). Customer Collective meldt ook de toetreding van Down2Earth Capital en Quanteus Group in de organisatie.