Een testlabo. Een dokter met een kantje. Zijn goedlachse assistente en uitzinnige smaakcombinaties. Dat omvat zowat alles wat de campagne voor het nieuwe private label van chocoladeproducent Q-chocolate uit Sint-Niklaas inhoudt. De onderstaande video toont een niet-alledaagse campagne, wat net de bedoeling is.
Opvallen is de boodschap
“Met de campagne willen we een nieuwe generatie chocoladeliefhebbers aanspreken”, zegt zaakvoerder Sil Schoofs van creatieve studio Kartouch. “Ruim genomen houdt iedereen van een gek stuk chocolade, maar eruit springen als merk is toch een uitdaging in de voedingssector. We gingen verder kijken dan het product alleen. We zouden ons overtreffen in merkbeleving en 100% de kaart spelen van storytelling. Zo was onze introverte dokter in een eclectische retropop cultuur een feit.”
Gezicht Mr. Choq
Kartouch zette een strategische brand awareness campagne op poten met een brandvideo, productvideo’s en animatie. “De grootste uitdaging bestond erin om een gezicht te geven aan Dr Choq. De campagne, met een surrealistische twist, vertaalt een merkidentiteit die zichzelf niet al te serieus neemt”, aldus Creative Director Jordy Weyers. “Met een brandstory en social media campagne willen we de eerste aanzet geven om de Belgische chocoladeharten te veroveren.” De chocoladereep Dr. Choq is in verschillende smaken verkrijgbaar bij Colruyt. In de nabije toekomst volgen nog een rist delicatessenzaken in de grotere steden in ons land.
Verhuizing
Bij Kartouch (2014°) werken vier vaste krachten. In functie van de projecten wordt het team versterkt met freelancers. Kartouch verhuisde onlangs van Meise naar een ruimere locatie in Kapelle-Op-Den-Bos. Die extra ruimte moet het bedrijf helpen om te groeien.
Je kan de belevenissen van Dr.Choq en zijn assistenten bekijken via deze link.