Een maand geleden had Cowboy-CEO Adrien Roose al in een interview met La Libre gezegd dat de scale-up op het punt stond om een kapitaalronde van 15 miljoen euro bij institutionele investeerders af te ronden. Volgens De Tijd gebeurde de operatie aan een lagere waardering dan een jaar eerder.
In een persbericht over nieuwe technologie op zijn elektrische stadsfietsen, bevestigt Roose nu dat Cowboy zich verzekerde van “bijkomende fondsen om onze nieuwste productontwikkelingen te ondersteunen”. Het gaat om 10 miljoen euro. Verdere details, onder meer over de voorwaarden van de financieringsronde, geeft de fietsenmaker niet.
Cowboy zal in de komende weken ook weer een crowdfundingcampagne lanceren via het platform Crowdcube. Tegen La Libre zei Roose eerder dat het bedrijf daarbij mikt op zowat 1 miljoen euro.
“2022 was ons beste jaar ooit met 41 miljoen euro inkomsten, 2,7 keer meer op jaarbasis”, benadrukt Roose. “En we hebben tot nu toe in 2023 sterke verkopen gezien.”