wim-de-schutter-en-laurence-hannon Wim De Schutter en Laurence Hannon, business partners bij PureFluence. Foto: PureFluence

Content- en PR-bureau PureFluence opent de deuren in Leuven en Brussel

PureFluence, een content- en PR-bureau met vestigingen in Leuven en Brussel, opende dinsdag de deuren. PureFluence biedt een combinatie van nationale en internationale content -en PR marketing met een focus op de lifestyle markt.

“Bij PureFluence geloven we in de kracht van verhalen die de kern van een merk vastleggen en het publiek weten te boeien”, zegt Wim De Schutter, Managing Founder van PureFluence. Wim leerde als marketingdirecteur van onder andere Red Bull en Nespresso de kneepjes van het vak. “In een overgesatureerde wereld van reclame boodschappen, maken boeiende merkverhalen meer dan ooit het verschil vandaag. Bij PureFluence hechten we groot belang aan het aangaan van een dialoog met de mensen die we willen bereiken, hen te betrekken bij de communicatie, hen te raken en hen een onvergetelijke ervaring te bieden.”

Storytelling

PureFluence focust zich op geïntegreerde diensten, waarbij marketing- en PR-strategieën worden gecombineerd met PureDeluxe Media, hun eigen lifestyleplatform met zowel een Belgische als internationale site. “Onze unieke storytelling aanpak begint met het ontwikkelen en produceren in woord en beeld van een meeslepend en authentiek verhaal dat de kern van het merk weerspiegelt”, zegt Wim De Schutter. “Dit verhaal wordt vervolgens aangepast en versneden naar de verschillende communicatie touchpoints om maximale impact te bereiken. Van het opstellen van persteksten tot het creëren van boeiende social media feeds, professionele video’s en reels, podcasts: elke boodschap wordt nauwkeurig afgestemd op het medium en het publiek. En dit alles met respect voor het merkimago van de betreffende lifestyle brands”, legt hij uit.

“We werken samen met lifestyle stakeholders en influencers, organiseren exclusieve pers- en influencer evenementen, interviews, behind-the-scenes bezoeken, creatieve proeverijen en persreizen om de verhalen vervolgens tot leven te brengen”, gaat de oprichter verder. “Daarnaast plaatsen en versterken we deze verhalen in onze eigen nationale en internationale lifestyle media, PureDeluxe, waardoor we een naadloze en krachtige merkbeleving creëren voor de beoogde doelgroep. Zo maken we de cirkel voor de lifestyle merken rond: via een one-stop-content approach naar een multimedia impact op een efficiënte en effectieve manier”, aldus Wim De Schutter.

Een paar maanden geleden haalde PureFluence Laurence Hannon aan boord als Senior PR Associate. Laurence, die 20 jaar ervaring heeft in leidinggevende rollen bij ‘s lands grootste PR-bureaus, heeft een zeer grote expertise en netwerk opgebouwd in de lifestylemarkt. “Naast onze grote expertise in de lifestylemarkt, maken wij het voor onze klanten ook efficiënter om hun boodschappen zowel naar Vlaams- als Franstalig België te brengen”, zegt Hannon. “Met twee partners in het agency die elk hun eigen taalgemeenschap door en door kennen, betekent dit een enorme plus voor onze klanten”.

Sterrenrestaurants

Enkele merken waarvoor PureFluence werkt zijn de Bordeauxwijnen (C.I.V.B), Maison Castel-wijnen, Atag, het premium merk voor keukentoestellen, en het Belgische spirit brand Conte Negroni. PureFluence beheert daarnaast ook de sociale media en/of PR voor diverse gerenommeerde, vaak met Michelinsterren bekroonde restaurants zoals bijvoorbeeld De Bakermat in Ninove, restaurant Michel in Groot-Bijgaarden, restaurant Maxime Colin in Kraainem en Leuvense restaurant Zappaz.