Signcrew_7413

Communicatiebedrijf blijft investeren (en dat loont)

HAACHT – Signcrew bleef tijdens de coronacrisis niet bij de pakken zitten. Het investeerde in nieuw materiaal en produceert voortaan ook de zogenaamde anderhalve meter-producten zoals plexischermen, mondmaskers en signalisatiebelettering. 

Toch zag het er aanvankelijk niet goed uit voor het Haachtse bedrijf. “Aangezien we veel werken voor bedrijven die actief zijn in de nationale en internationale evenementensector, viel dit segment voor het grootste deel weg”, betreurt zaakvoerder Frank De Wit. “We bleven echter niet bij de pakken zitten en vernieuwen. Tijdens de lockdown investeerden we zelfs in een nieuwe printer waardoor haast alle belettering in Haacht gebeurt. Samen met onze klanten zoeken we steeds creatieve oplossingen voor binnen-en buitengebruik van onze producten, ook in deze moeilijke tijden.”

Veel geleerd

Op nauwelijks enkele weken tijd gooide Frank zijn bedrijf om. En met succes: “We hebben massaal veel plexischermen verkocht aan enkele grote klanten en dat was financieel nodig. Op een moment kampten we zelfs met een tekort aan pleximateriaal voor het vervaardigen van schermen. Maar ook de vloersignalistiestickers deden het uitzonderlijk goed, in liften, sanitair, kantoren en vergaderruimtes. Hierdoor zullen we ons boekjaar met een vrij goed cijfer kunnen afronden. Bovendien zien we nu al dat bepaald materiaal aan vervanging toe is, en dat bedrijven anders gaan denken: nog betere kwaliteit en op maat”, zegt De Wit. Signcrew specialiseerde zich ook in het bedrukken van mondmaskers: “Dat was aanvankelijk niet echt ons ding, maar aangezien de vraag enorm groeide zijn we ons ook hierop gaan toespitsen.”

Op zoek

Aangezien het ‘gewone’ werk nog steeds voor een groot deel stil ligt, gaat Signcrew voortdurend op zoek naar nieuwe producten en toepassingen. “Nog meer dan anders moeten we met de klanten meedenken. Er wordt veel bewuster met centen omgesprongen dan vroeger.” Hij merkt dat zaakvoerders creatiever worden: “Vermoedelijk kom dit deels omdat er tijd was om na te denken.” De heropflakkering van het virus eind juli zorgde niet voor een exponentiële toestroom van nieuwe klanten aangezien de markt stilaan verzadigd geraakt: “Gelukkig hebben we een breed spectrum van klanten, vooral het voorbije jaar na de verhuizing naar de drukke Wespelaarsesteenweg”, besluit hij.