Comm2Sports Foto: Comm2You

Comm2You richt nieuwe afdeling op om sportbedrijven te ondersteunen

Brussels PR-bureau Comm2You lanceert naar aanleiding van het olympisch sportjaar 2024 hun nieuwe sportafdeling. Met Comm2Sports zal het communicatiebureau sportfederaties, -organisaties en -bedrijven kunnen bijstaan in hun communicatie naar de buitenwereld. Daarnaast zal de nieuwe afdeling ook persoonlijke communicatietrajecten en trainingen aanbieden aan sporters, CEO's, voorzitters en woordvoerders.

“Voor heel wat organisaties die in de sport actief zijn, is de nood aan authentieke communicatie hoog”, zegt mede-bestuurder Bert Bouserie. “Niet alleen om de relatie met hun leden, vrijwilligers, medewerkers en fans te verbeteren, maar ook om hun boodschap aan beleidsmakers en toekomstige sporters op een duidelijke manier over te brengen.”

“In een belangrijk verkiezings– en sportjaar, met Olympische Spelen, tal van EK’s, WK’s en toekomstgerichte dossiers op de agenda, is heldere communicatie meer dan ooit een must. Voor ons wat het dan ook een logische stap om kennis, expertise en passie voor sport te bundelen in een dienst geheel op maar van organisaties en bedrijven”, besluit hij.

Netwerk van sportspecialisten

Het team van Comm2Sports zal bestaan uit communicatie-experten en een netwerk van specialisten met elk hun expertise. Onder meer voormalig sportjournalist Stefaan Lammens zal de afdeling bijstaan in haar aanbod camera- en mediatrainingen.

Verder zal de nieuwe divisie ook verschillende andere communicatieworkshops organiseren voor de sportsector en bedrijven en federaties bijstaan om via jaarverslagen, magazines en sociale media naar hun achterban te communiceren.

“Sponsors en leden hebben steeds grotere verwachtingen van wat sportorganisaties rapporteren via hun jaarverslagen, maandelijkse magazines, brochures en hun sociale media. Transparantie is belangrijker dan ooit. Niet alleen wanneer er iets misloopt, moeten organisaties en federaties snel naar buiten komen met nieuws. Ook wanneer het goed gaat, kunnen ze maatschappelijk relevante sportverhalen delen met de buitenwereld”, zegt Comm2You co-bestuurder Arno Creve. “Zo binden ze meer leden aan hun organisatie en trekken ze meer sponsors aan. Met als finaal doel: nog meer mensen – jong en oud – aan het sporten te krijgen. Om dat te bereiken is een authentieke, professionele communicatie, ook in de amateursport, een must.”