“We merken de voorbije maanden dat onze klanten een steeds grotere aandacht schenken aan prijs”, zegt algemeen directeur Chris Van Wettere. “De huidige context heeft een impact op de portemonnee van onze klanten en daar willen we bij Colruyt de nodige aandacht aan besteden. Daarom maken we het voor onze klanten nog eenvoudiger om de laagste prijzen te herkennen want dat is vandaag, nog meer dan ooit, noodzakelijk.”
Het vereenvoudigen betekent concreet dat de kleuraanduiding van de prijzen wordt aangepast in de winkel, de folders en andere kanalen. “We maken het voor onze klanten heel eenvoudig: elke dag de laagste prijzen, zwart op wit. En onze promo’s om zeker niet te missen zetten we in het rood”, verduidelijkt Van Wetteren. “Bij Colruyt vind je zo alle laagste prijzen en promo’s onder één dak, en dat zal altijd zo blijven.”
In 1973 richtte Colruyt daarvoor een ‘prijzensecretariaat’ op. Vandaag heet dat het Service Center Prijs. “We nemen de prijzen zowel offline als online op, zo garanderen we de laagste prijzen in onze Colruyt-winkels en op onze webshop, via Collect&Go. Ons team van 120 medewerkers zorgt daarvoor met 62.000 prijsopnames per dag”, aldus Chris Van Wettere.