Délidis is in een groot deel van Vlaanderen actief als leverancier van verse producten aan professionele klanten in onder meer de horeca, een segment waarbinnen Solucious verder wil groeien. De Colruyt Group zegt veel groeipotentieel te zien in de b2b-markt. Het familiebedrijf Peeters-Govers wil zich dan weer volledig toespitsen op zijn retailactiviteiten en de groei en expansie van zijn Albert Heijn-winkels verder realiseren.
“Solucious wil verder groeien, vooral in het horeca-segment”, zegt Johan Vermeire, algemeen directeur b2b food retail bij Colruyt group. “De overname van Délidis is dan ook een logische stap om onze expertise uit te bouwen in de Belgische foodservice, een markt die volop consolideert. Délidis staat bekend om vlees van topkwaliteit en de versnijding van het vlees op maat van de klanten. Daarnaast biedt Délidis ook groenten en fruit van het hoogste niveau en leveren ze een hoge servicegraad aan hun klanten. We zijn ervan overtuigd dat Solucious en Délidis elkaar zullen versterken en complementair werken.”
Solucious bestaat ondertussen ruim tien jaar en belevert professionele klanten, met focus op horecabedrijven, ziekenhuizen, cateraars, scholen en (overheids)bedrijven. De foodservicespecialist van Colruyt telt 800 medewerkers en meer dan 25.000 klanten.