haacht-brouwerij

Colruyt en Carrefour verdelen alcoholvrij bier Brouwerij Haacht

Enkele maanden na de lancering van de nieuwe SUPER 8 Flandrien 0.0, is het nieuwe bier van Brouwerij Haacht niet alleen te verkrijgen in de horeca, het ligt voortaan ook in de rekken van alle drankenhandelaars én bij de grote supermarktketens Colruyt en Carrefour. “Op deze manier willen we de steeds grotere groep flexi-drinkers nog beter bedienen”, klinkt het.

Amper drie maanden na de lancering van haar allereerste alcoholvrije SUPER 8-bieren in de horeca, zet Brouwerij Haacht een belangrijke nieuwe stap in het non-alcoholisch verhaal. Drankenhandelaars omarmden het aanbod al de voorbije weken. Nu volgen ook de grote supermarktketens, zo zal bij Colruyt en Carrefour voortaan de SUPER 8 Flandrien 0.0 over de toonbank gaan.

“De supermarkten blijven inspelen op de groeiende populariteit van non-alcoholische bieren in de winkelkar van de Belgen. De keuze om ons aanbod uit te breiden met kwaliteitsvolle bieren zonder alcohol én zonder smaakverlies blijkt een goede zet. Onze alcoholvrije bieren helpen ons om de brouwerij extra op de kaart te zetten bij de bierliefhebbers in ons land”

Philippe Michiels, woordvoerder van Brouwerij Haacht

Colruyt zag de populariteit van non-alcoholisch bier enorm groeien. “Het voorbije jaar steeg onze verkoop van alcoholvrije bieren met meer dan 20%. Bij Colruyt liggen er vandaag al 32 alcoholvrije bieren in de winkels”, laat Dieter De Brackeleer, de aankoper van bier bij Colruyt Laagste prijzen, weten.

Lees ook: Brouwerij Haacht lanceert eerste alcoholvrije bieren: “Mikken op flexi-drinkers”

“We zijn trots dat we daar het Belgische alcoholvrije bier SUPER 8 Flandrien 0.0 aan kunnen toevoegen. Uit ervaring weten we dat onze klanten het appreciëren wanneer we ze kennis laten maken met nieuwe smaken en we verwachten dat SUPER 8 Flandrien 0.0 in de smaak zal vallen”, gaat De Braackeleer verder.

SUPER 8 Flandrien

Brouwerij Haacht zet zichzelf dit najaar verder in de kijker met haar paradepaardje SUPER 8 Flandrien, het bier van de koers. Het bier krijgt de komende maanden een eigen roadshow tijdens de veldritwedstrijden in ons land en de wielerzesdaagse van Gent. Centraal in die campagne staat wielerlegende en rasechte Flandrien Philippe Gilbert.

“We zullen deze herfst en winter bij diverse cyclocross-wedstrijden aanwezig zijn. Denk aan de iconische Koppenbergcross op 1 november. Maar het hoogtepunt dit jaar is de Gentse Zesdaagse, waarvoor we een spannende wielerchallenge hebben uitgewerkt. Zo zetten we onze Flandrien bij de wielerliefhebber op de kaart”, zegt Philippe Michiels verheugd.