https___static.nieuwsblad.be__Assets_Images_Upload_2014_09_06_ac943f12-35a7-11e4-8a77-e9e4d6f0db8c_web_scale_0.0487488_0.0487488__ Foto Archief PN

Clear Channel mag reclameschermen aan Brusselse metrostations plaatsen

BRUSSEL, VILVOORDE - Buitenreclamebedrijf Clear Channel heeft de aanbesteding van de Brusselse openbaarvervoermaatschappij MIVB gewonnen voor de exploitatie van digitale schermen aan de ingangen van de Brusselse metrostations, voor een periode van minimaal twaalf jaar. Dat meldt Clear Channel dinsdag in een persbericht.

Clear Channel mag 125 dubbelzijdige digitale schermen plaatsen, voornamelijk in de stad Brussel, maar ook in twaalf gemeenten. De nieuwe schermen zullen begin volgend jaar geïnstalleerd worden.

Het bedrijf zegt veel zorg besteed te hebben aan het ontwerp van de schermen. Dat werd gemaakt door de Belgische ontwerper Axel Enthoven, die eerder al meewerkte aan bushokjes in Gent.

Clear Channel heeft in België meer dan 10.000 reclamepanelen en digitale schermen, en realiseert er met ruim 200 medewerkers een omzet van 60 miljoen euro.