Het vorig jaar opgerichte employer branding & hr-marketing agency CaptainWork telt al 35 werknemers. Het eerste jaar realiseerde het bedrijf een omzet van 3 miljoen euro. Om verdere groei te faciliteren werd Sam Custers aangetrokken als COO. Sam komt over van de Leuvense creatieve hotspot De Hoorn, waar hij als CEO verantwoordelijk was voor het dagelijks bestuur. Custers was iets minder dan 3 jaar actief bij De Hoorn.
Multidisciplinair team
Om de ondertussen meer dan 500 klanten te helpen bij het versterken van hun werkgeversimago en rekrutering, werd een eigen multidisciplinair team samengesteld van accountmanagers, videojournalisten, copywriters, marketeers en recruitment & selection managers. Dit stelt CaptainWork in staat om aantrekkelijk en snel bedrijven en vacatures in beeld te brengen om zo nieuwe kandidaten aan te trekken.
Frisse wind
“Wat me daarom aantrok bij CaptainWork is, naast dat ze in een sneltempo aan het groeien zijn en een frisse wind door de sector laten waaien, ze ondernemers en kandidaten helpen om de juiste match voor beide partijen te vinden. De manier waarop ze dit doen via digitale tools en door employer branding is de toekomst van succesvolle bedrijven en daar wil ik deel van uitmaken”, zegt Custers.
CaptainWork 2.0
“In 2022 is het onze ambitie om te werken aan de klantbeleving en om nog meer in te spelen op de noden van onze klanten. We kregen wel eens de feedback dat ze blij waren met de vele reacties op hun employer branding campagne, maar dat ze die graag nog meer omgezet zouden willen zien in aanwervingen op korte termijn. Vanaf dit jaar brengen we daarom dan ook “CaptainWork 2.0”. Door ons team van recruitment en selection managers gevoelig uit te breiden zullen we nog sneller en beter onze kandidaten kunnen matchen met onze klanten”, zegt Geert Brouwers, mede-oprichter van CaptainWork.
Voorname rol voor Sam
Hierbij speelt Sam Custers ook een voorname rol. “Hij is onze man die de teams zal aansturen om zowel de ‘candidate’ als de ‘customer experience’ te verbeteren. We waren als kleine start-up verrast door de vele en kwalitatieve aanmeldingen op onze campagne in een zoektocht naar een COO. Met Sam en zijn staat van verdienste zijn we zeker dat we de best mogelijke versterking gekozen hebben”, besluit Brouwers.