“Na 14 jaar bij zowel Mediahuis als SBS Belgium (voorheen ProSiebenSat1 en nu PLAY) te hebben gewerkt, was ik blij om als CEO de mooiste mediaboetiek van België, Ads & Data, te kunnen oprichten, samen met een sterk team van prachtige mensen en experten. We hebben samen een succesvol verhaal geschreven dat het lokale ecosysteem versterkt en relevant houdt. Dat is uniek en ik ben er enorm dankbaar voor”, aldus Decoster.
Ads & Data leeft van de continue verandering en bij mijzelf is dat niet anders. Het bedrijf staat stevig op de rails en nieuwe kansen komen eraan. Ook in de manier van aansturen. Voor mijzelf is het tijd om iets nieuws te omarmen. Wat dat wordt zal ik dra ontdekken”, besluit hij.
Lees ook: Ads & Data bestaat 3 jaar: “Intussen kijken ze vanuit het buitenland naar ons als voorbeeld”
Onder leiding van Decoster groeide Ads & Data uit van een samenwerking tussen Mediahuis, Play-Telenet en Proximus tot een reclamregie die ook de commerciële reclameactiviteiten van VRT verzorgt en ook internationale spelers als Warner Bros en Paramount kon aantrekken. Daarmee werd het bedrijf ook marktleider op vlak van video en on demand reclame.
Zijn mediacarrière begon echter al in 1990 bij het toenmalige Corelio. Later nam hij ook een functie op zich in mediabureau Zenith Optimedia, was hij vijf en een half jaar commercieel directeur bij SBS Belgium en vervulde hij acht jaar de functie van CEO bij Nostalgie Vlaanderen en corporate director van de regie Mediahuis Advertising. Van daaruit ontstond later Ads & Data.