“Uit de vele berichten in de Cent Pur Cent Facebook-community bleek dat heel wat mannen met hun vingers in de verzorgingspotjes van hun vrouwen of vriendinnen zitten”, lacht Caroline Rigo. “Mannen zijn meer en meer bezig met verzorging. Het was dus een logische stap om ook met producten voor mannen op de markt te komen.”
“Het basisprincipe van onze lijn is om de huid gezond en goed verzorgd te houden en dat met een minimale inspanning”, legt ze uit. “Onze huidverzorging is gericht op eenvoud, effectiviteit en praktisch gebruik. Dit betekent dat er aandacht wordt besteed aan de basisstappen van reiniging, hydratatie en bescherming.”
De collectie bestaat uit vier producten: een gezichtscrème, oogcrème, gezichtsreiniger en een body wash, elk met natuurlijke ingrediënten.
“In België pakken we ook meteen uit met een bekende kop om deze lijn te lanceren”, gaat ze verder. “Niemand minder dat Olympisch hockeykampioen Alexander Hendrickx wordt het uithangbord van deze nieuwe collectie.”
Daarnaast heeft Cent Pur Cent ook enkele onbekende ambassadeurs. “Van ‘de nieuwe man’, tot ‘the man next door’, ‘de bad boy’, maar ook ‘de businessman’ en ‘de levensgenieter’. Met deze collectie spreken we alle mannen aan die lichaamsverzorging belangrijk vinden en nu het geen taboe meer is, zijn dat er veel die we nu allemaal heel gelukkig gaan maken,” besluit Caroline.