Carsontheweb Belgium , Tienen , Jan 24, 2018 - Carsontheweb Copyright Danny Gys / Reporters

CarsOnTheWeb voert verkopersscore en prijsbarometer in

De Tiense online autoveiling CarsOnTheWeb heeft enkele vernieuwingen doorgevoerd die volgens het bedrijf de veilingervaring voor de klanten nog moet verbeteren. De verkopersscore en de prijsbarometer werden online toegevoegd. 

Op het Tiense hoofdkantoor van CarsOnTheWeb hebben ze online enkele actualisaties doorgevoerd die ervoor moeten zorgen dat de klanten -geregistreerde autohandelaars in heel Europa en daarbuiten- de ultieme veilingervaring genieten. Als dusdanig heeft CarsOnTheWeb nieuwe functies geïntroduceerd.

Verkopersscore 

Nieuw is een verkopersscore die volgens CarsOnTheWeb kopers maximale transparantie biedt. De prestaties van de verkopers worden gemeten op een aantal gebieden. Volgens CCO Gino Vleminckx heeft CarsOnTheWeb een originele aanpak gekozen. “In plaats van kopers die verkopers gaan beoordelen, gebruiken we eerlijke en neutrale metingen op basis van criteria die zijn afgestemd op de behoeften van onze gebruikers”, aldus Vleminckx. “Door deze transparantie aan te bieden, gaan kopers vanzelf naar goed presterende verkopers. Als een verkoper zijn score wil verhogen, moet hij nauwkeurigere voertuigbeschrijvingen verstrekken, sneller het hoogste bod van een veiling accepteren of een voertuig eerder vrijgeven nadat een betaling is ontvangen. Op deze manier bedienen ze onze kopers beter. En gelukkige kopers zijn eerder geneigd om te bieden en te kopen van klantvriendelijke verkopers. Iedereen heeft er baat bij.”

Prijsbarometer

Voorts is er een prijsbarometer die een deel van de onzekerheid van het bieden wegneemt en zo de kopers volgens CarsOnTheWeb naar veilingsuccessen moet leiden. Kopers zullen op de hoogte worden gebracht of hun biedingen kansen op slagen hebben. “Dit User Experience (UX) project gaf ons de gelegenheid om nieuwe elementen te lanceren en de presentatie te vereenvoudigen. Tegelijkertijd introduceerden we een paar innovaties waardoor onze klanten een interessantere en opwindender ervaring bij het biedingsproces zullen ervaren. En dat is precies wat we willen leveren”, besluit Vleminckx.

Recente overname 

Recent werd de groep CarsOnTheWeb door Nederlandse investeringsmaatschappijen verkocht aan de Amerikaanse groep KAR Auction services, die 91 miljoen euro op tafel legde. Op voorwaarde dat de resultaten goed blijven kan dat bedrag zelfs oplopen tot 156 miljoen euro.