Op een boogscheut van hun hoofdkantoor in Zaventem opende Carrefour België de eerste Carrefour BuyBye van het land. Daarmee introduceert de supermarktketen een nieuw concept. Naast de bestaande Hyper-, Market- en Expresswinkels en hun e-commerce aanbod komt Carrefour nu met een automatische winkelformule voor haar klanten. Daarmee wil de keten makkelijker bereikbaar zijn voor last minute aankopen.
De BuyBye-winkel werd volledig op basis van artificiële intelligentie, aan de hand van camera’s en weging. “Strategisch geplaatste camera’s op elke plank zorgen voor dubbele controle, wat maximale precisie in facturatie garandeert”, klinkt het bij Carrefour België. “De AI is getraind om elk product vanuit alle hoeken te herkennen, wat zorgt voor een naadloze en probleemloze winkelervaring voor de klant.”
De winkel bestaat voornamelijk uit koelkasten waar klanten snelle, vaak last-minute, aankopen, zoals snacks, frisdrank en fruit, kunnen terugvinden.
De winkel in Zaventem dient als testwinkel, aldus Carrefour België. “Op basis van de feedback van klanten en alle ervaringen zal het bekijken hoe het deze oplossing aanbiedt. Want voor vele winkels kan met BuyBye een natuurlijke uitbreiding van hun activiteiten ontstaan. Deze nieuwe dienst stelt hen namelijk in staat om hun klanten een nieuwe winkelervaring te bieden die geavanceerde technologie en gemak combineert, en dit 24/7.”