BRUSSEL/LEUVEN/HALLE/VILVOORDE – Carfixer, het platform dat online offertes voor het herstel van autoschade vergelijkt, breidt haar diensten uit naar de markt van autoglas. De Brusselse start-up helpt consumenten bij de juiste keuze voor het herstellen van niet-verzekerde carrosserieschade, en neemt vanaf nu ook glasschade onder de loep.
Een sterretje in de voorruit, het overkomt haast iedereen wel eens. De meeste chauffeurs rijden dan rechtstreeks naar een autoglashersteller in hun buurt. Maar de Brusselse start-up Carfixer wil ons twee keer doen nadenken over het kostenplaatje. “Het enige wat je moet doen, is enkele foto’s maken van je glasschade en ze uploaden op Carfixer.be”, vertelt Jean-Pierre Scheyvaerts, ceo en medeoprichter van Carfixer (foto hieronder). “Carfixer vraagt vervolgens drie marktconforme offertes op. Maar je beslist zelf met welke van de erkende herstellers je uiteindelijk in zee gaat.”
Discreet
Tot op het moment dat de consument een afspraak vastlegt, verloopt het hele proces via Carfixer.be anoniem. Op die manier is discretie verzekerd. “De klant kan rekenen op een kwalitatieve service en volledige transparantie. De uiteindelijke prijs die hij betaalt, is degene die op de offerte staat, geen cent meer”, luidt het.
Partner
Autoglass Clinic, België’s tweede grootste autoglashersteller, reageert enthousiast op het initiatief. “We omarmen voluit innovatie in onze markt en moedigen meer dynamiek aan. Mensen hebben wel degelijk een alternatieve, goedkopere keuze als het aankomt op het herstellen van glasschade. We moeten de klassieke reflex zien te doorbreken”, aldus Joeri Lieten, ceo van Autoglass Clinic. Naast prijzen vergelijken, kun je op Carfixer.be ook reviews van andere bestuurders lezen en andere aangeboden diensten overwegen, zoals een gratis vervangwagen of herstelling op locatie.
Internationale ambities
Vergelijkingsplatform Carfixer is vandaag in heel België actief en heeft de ambitie om uit te breiden in heel Europa. “Om onze diensten internationaal uit te rollen, beginnen we met de aanwerving van lokale salesteams”, vertelt Scheyvaerts nog, “Het beheer van het systeem, de marketing en development blijven evenwel gecentraliseerd in België.”