The Usual afvaltrap Foto: rr

Brussels hotelconcept The Usual versterkt inzet voor duurzaamheid met nieuw engagement voor schoon water

In het kader van de Dag van de Duurzaamheid op 10 oktober, versterkt The Usual, een opkomende naam in hospitality, zijn engagement voor het milieu door zijn samenwerking met CLEAR RIVERS en de Haven van Brussel naar een hoger niveau te tillen. Om deze dag te vieren worden ze de nieuwe sponsor van een litter trap - een innovatief apparaat ontworpen om drijvend afval uit de lokale waterwegen te verwijderen - wat de toewijding van de hotelketen aantoont om iets terug te geven aan de gemeenschap. Om de gelegenheid nog feestelijker te maken, zal de lokale artiest Carl Cash samen met andere influencers een creatieve bijdrage leveren, waardoor deze dag van duurzaamheid een week lang feest wordt.

Het logo van The Usual zal trots worden weergegeven op de litter trap, als symbool voor de sponsoring en betrokkenheid van het bedrijf bij dit cruciale milieu-initiatief. Samen met CLEAR RIVERS, die al hun vaste ‘Doing Good’ partner is, wil The Usual de inspanningen voor water- en plasticinzameling verdubbelen voor een hele maand vanaf 10 oktober. Het bedrijf zal de hoeveelheid schoon drinkwater dat zij doneren in landen met waterschaarste verhogen van 100 naar 200 liter per dag en de hoeveelheid plastic die wordt opgehaald van 1 kg naar 2 kg per dag.

“Deze nieuwe samenwerking is een weerspiegeling van onze kernovertuiging dat gastvrijheid niet alleen ten dienste moet staan van gasten, maar ook moet bijdragen aan de gemeenschappen en omgevingen waar we gevestigd zijn”, aldus Joachim de Looij, CEO van The Usual.

Naast het litter trap project zal The Usual verschillende interne initiatieven introduceren om haar duurzaamheidsinspanningen te bevorderen. Deze omvatten milieuvriendelijke waterflessen en een systeem om gasten tijdens hun verblijf duurzaamheidstips te geven, zodat ze worden aangemoedigd om mee te werken aan het verminderen van hun impact op het milieu.

De Week van de Duurzaamheid wordt ook gekenmerkt door een reeks activiteiten van influencers, te beginnen met Carl Cash, een bekende lokale kunstenaar, die een tailored spiegel/raam kunstwerk zal maken op dag 1 van het initiatief. Onder het thema The Usual Misconceptions zal de campagne influencers betrekken om het bewustzijn te vergroten en hun publiek tot actie aan te zetten.