Brussels Airport Company streeft ernaar om zijn luchthavengebruikers een uitzonderlijke klantbeleving te geven – van het voorbereiden van de reis tot het opstijgen. Daartoe vernieuwde Brussels Airport Company recent zijn app – in nauwe samenwerking met iO.
Van inpakken tot instappen
Jaarlijks verwelkomt Brussels Airport zowat 22,2 miljoen passagiers die naar 220 bestemmingen wereldwijd reizen, aangeboden door 72 luchtvaartmaatschappijen. Om die zakenreizigers en vakantiegangers vlot naar en van hun gate te begeleiden en hen onderweg te laten genieten van wat de luchthaven te bieden heeft, bouwt Brussels Airport Company zijn digitaal ecosysteem uit. Daarvoor doet de organisatie al meer dan 10 jaar een beroep op zijn vaste marketing en digitale partner, het blended agency iO.
In nauwe samenwerking met de digitale en strategische teams van Brussels Airport Company en voortbouwend op hun design, ontwikkelde iO een app die reizigers maximaal assisteert:
“We hadden in maart van dit jaar maar één doel voor ogen: reizigers nog voor de zomer een app geven die hen zorgeloos vakantie- en vliegplezier biedt,” zegt Stijn Bonjean, projectleider bij iO, “Niet alleen vandaag, maar ook morgen. We zorgen er dus voor dat de app vlot opgeschaald en uitgebreid kan worden naargelang reizigers meer functies verwachten of nodig hebben.”
Realtime interactie met de luchthaven
Deze nieuwe app assisteert reizigers die van en naar Brussels Airport vliegen in realtime. Ze hebben zicht op wat er reilt en zeilt in de luchthaven en krijgen alle laatste informatie over hun vlucht à la minute door. Zo kunnen ze vluchtdetails opzoeken, mogelijke verkeersproblemen van en naar de luchthaven checken, incheckbalies en gate-locaties opzoeken, informatie vinden over lounges, restaurants en actuele promoties in de luchthavenshops, en gebruikmaken van een handige travel planner, die hen stap voor stap begeleidt . De functies en informatie in de app zullen in de nabije toekomst verder uitgebreid en gefinetuned worden.