U zal het weldra merken: de zomercampagne van Bob is begonnen. De Belgische Brouwers hebben de alcoholvrije bestuurder volwassen zien worden. Ze waren erbij bij zijn geboorte. “En 21 jaar later roepen wij de Bob Awards in het leven.” Dat zei voorzitter Jean-Louis Van de Perre zondag in Zemst bij de lancering van de nieuwe prijzen.
De Bobcampagne werd in 1995 opgericht in samenwerking met de Arnoldusgroep van de federatie van Belgische Brouwers. De zomereditie 2016 begon vrijdag al, maar werd zondag officieel gelanceerd in het gemeentehuis van Zemst. De slogan luidt “Nul op? Bedankt Bob”.
De in FeBed verenigde professionele drankhandelaars, Horeca Vlaanderen en de Belgische Brouwers scharen zich achter de campagne. Jean-Louis Van de Perre lanceerde in Zemst de Bob Awards. “Een boodschap met een knipoog”, zei de voorzitter van de Belgische Brouwers.
“We delen vijf awards uit: voor beste gemeente, beste horeca, beste festival, leukste initiatief en meest originele feest. Via ikbob.be kunnen deelnemers zich registreren. De wedstrijd loopt de hele zomer. Aan het einde van die zomer worden de prijzen uitgereikt door een jury.”
De Vlaamse overheid krijgt voor promotie bij het brede publiek ook steun van het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV), Assuralia en zestig gemeenten. De zomercampagne loopt tot 29 augustus en zal de komende maanden overal in Vlaanderen zichtbaar zijn. Dat is onder meer het geval op affiches langs auto- en gewestwegen, op bussen van De Lijn en in tankstations van Q8. De nationale Groepering van Ondernemingen met Taxi- en Locatievoertuigen met chauffeur (GTL) verdeelt 4.000 stickers onder taxichauffeurs.