Brouwerij Haacht zal zich met dit partnership verder ontwikkelen op de Franse markt, omdat het nu naast zijn Franse pilsbier, Speciale Coq Hardi, nu ook bieren zal kunnen aanbieden die lokaal gebrouwen worden door Brasserie Brique House, en zo beter zal kunnen inspelen op de groeiende vraag naar Franse ambachtelijke bieren. “De Franse markt is onze belangrijkste exportmarkt. Deze samenwerking ligt dus in lijn met onze strategische pijlers voor toekomstige groei, gericht op sterke merken en duidelijke positionering in de horeca & andere distributiekanalen op onze belangrijkste markten”, licht Boudewijn van der Kelen, CEO van Co.Br.Ha., de moedermaatschappij van Brouwerij Haacht en Brasserie du Coq Hardi, toe.
Brasserie Brique House werd opgericht in 2020 door Joseph Timmermans en Baptiste Dufossez, beiden gepassioneerd door ambachtelijk bier en hop. Bekend om zijn IPA’s en tripels, heeft Brique House zijn assortiment uitgebreid met een twaalftal vaste kwaliteitsbieren gebrouwen met edele – en waar mogelijk – lokale grondstoffen.
De kwaliteit en verfrissende communicatie van de Brique House-bieren is het speerpunt van de brouwerij. “Sinds 2020 zijn we voortdurend bezig met de ontwikkeling en het bijhouden van de vraag naar onze Bagarre (Double IPA), Yankee Trouble (New England IPA) en Triple Chuc (Tripel)”, legt Baptiste Dufossez, CEO van Brasserie Brique House uit.
“Nu is het tijd om een stap verder te gaan en onze krachten te bundelen met één van de grootste familiale en Belgische brouwerijen. We kijken uit naar dit nieuwe hoofdstuk samen met brouwerij Haacht, een partner met wie we veel waarden delen.”