BrightBoard, het bedrijf uit Asse achter de ledschermen van de Ghelamco Arena en heel wat andere Belgische voetbalvelden krijgt een internationale aandeelhouder.
Wereldspeler Global Sports Commerce neemt een belang in het Belgische BrightBoard. BrightBoard, dat ook actief is op de markt van retail en buitenreclame, wil met het partnership zijn innovatieve oplossingen verder ontwikkelen in Europa.
Led-partner Rode Duivels
BrightBoard werd in 2007 opgericht door Wim De Smedt en Birgen Wyns. Het bedrijf groeide inmiddels uit tot officiële led-partner van de Rode Duivels. Daarnaast ontwikkelde het bedrijf de ledschermen van de Ghelamco Arena van AA Gent en rond de voetbalvelden van heel wat clubs, en is als schermenleverancier voor meetings in de paardensport wereldwijd marktleider. De schermen worden geassembleerd en geprogrammeerd in Asse.
Daarnaast breidde het bedrijf zijn activiteiten in 2013 ook uit buiten de sport en ontwikkelde ook producten voor winkels, retail en ‘out of home advertising’. De schermen hangen bijvoorbeeld aan de gevels van BMW-garages en worden verwerkt in reclametotems. Merken als Media Markt, Hubo, Skoda, Dewez en Delhaize zijn klant.
80% visuele communicatie via bewegende beelden
Wyns en De Smedt blijven als zaakvoerder de lijnen uitzetten en breiden hun vaste team van vijftien medewerkers in Asse zelfs uit, met het oog op verdere Europese groei. Dankzij de nieuwe samenwerking hoopt Brightboard meer innovatieve toepassingen te ontwikkelen en nieuwe, internationale markten aan te boren.
“De timing was perfect om ons aan te sluiten bij een wereldwijde groep om samen met hun expertise en eigen productontwikkeling aan onze klanten de laatste technologische innovaties van morgen te kunnen blijven aanbieden. Het is immers onze absolute doelstelling om “innovators in LED” te blijven , zeker nu de digitalisering in retail zich heeft ingezet. Niet alleen de manier waarop wij shoppen zal drastisch wijzigen, ook de manier van communiceren met klanten zal ingrijpend veranderen. Zo zal tegen 2020 maar liefst 80% van visuele communicatie gebeuren via bewegende beelden. Ook op het vlak van advertising op maat van de consument zijn nog grote stappen te zetten.” aldus Wyns en De Smedt.
Foto: BrightBoard