1

Bridgeneers haalt merkenbouwer

LEUVEN - Het Leuvense communicatiebureau Bridgeneers heeft merkenbouwer Ludwig Van den Meersschaut gehaald. 

Met meer dan 15 jaar ervaring in branding en design is Ludwig Van den Meersschaut niet aan zijn proefstuk toe. Ludwig startte zijn carrière bij BBDO en gaf nadien vorm aan het eigen branding & designbureau Atelier 44. Met de komst van Van den Meersschaut versterkt Bridgeneers zijn positie als vormgever van merken in de publieke én de private sector.

“De laatste jaren kennen we een sterke groei in brand building”, stelt Joris Mateusen, partner en strategisch directeur. “We hebben geïnvesteerd in eigen merkmodellen en -methodes, want we doen veel meer dan enkel merkfundament en design. Vaak loopt het juist mis in het proces of in de communicatie. We hebben die geïntegreerd in onze aanpak, en dat rendeert. Iedereen kan een logo tekenen, lang niet iedereen kan een merk ontwikkelen en uitbouwen. Ludwig kan dat. Zijn ervaring en visie zijn een belangrijke verrijking.”

Ludwig werkte eerder in opdracht van de Vlaamse overheid en de Belgische wielerbond die hij herdoopte tot Belgian Cycling. Steden als Brussel, Gent, Kortrijk en De Panne kregen onder zijn leiding nieuwe glans. In de private sector was Van den Meersschaut de sturende en creatieve kracht achter de nieuwe identiteiten van onder andere Reynaers Aluminium en Extremis.