Belga. Thierry Roge.

Brabander wil doorbraak met “Facebook voor huisdieren”

GELDENAKEN/LEUVEN/BRUSSEL - Dajo Hermans, ex-managing director van PR-en communicatiebureau Bepublic Group, pompt samen met enkele investeerders 250.000 euro in de ontwikkeling van de "Facebook voor huisdieren", MoPETS.com. 

De grootste online hotspot voor dierenliefhebbers en dierenprofessionals van de  wereld worden, dat is de  ambitie van het Belgische MoPETS. De digitale community wil iedereen met een viervoeter wegwijs maken in de immer groeiende wereld van petsitters, gepersonaliseerde dierenvoeding en de nieuwste beestige snufjes en gadgets. Communicatiespecialist Dajo Hermans is van de partij. Hij pompt samen met enkele andere investeerders 250.000 euro in het project.

Booming sector 

“De huisdierensector boomt als nooit tevoren”, zegt Hermans, partner bij MoPETS. “Alleen al qua dierenvoeding werd in 2019 in Europa voor 21 miljard euro verkocht. Tijdens de eerste lockdown vorig jaar steeg de verkoop met nog maar eens 29 procent. En daar stopt het niet: het aantal nieuwe dierenberoepen, dierspecifieke hobby’s en trends schieten als paddenstoelen uit de grond. Een pak ‘pet lovers’ hunkert naar één centrale informatiebron om het bos door de bomen te kunnen zien. Velen zien hun huisdier als een kind en willen het dier echt pamperen, maar met kennis van zaken of begeleid door echte professionals op medisch en niet-medisch vlak.”

Artificiële intelligentie 

Met de hulp van een uitgebreid team talentvolle medewerkers mikt MoPETS tegen het einde van 2021 op zo’n 100.000 actieve gebruikers in België en het Groothertogdom Luxemburg. Vanaf volgend jaar plant MoPETS lanceringen in verscheidene andere landen en zelfs op andere continenten. MoPETS is het geesteskind van  Nancy Delhalle die de operationele leiding in handen heeft. Naast communicatie-experten Hermans en Arnaud Collas zal MoPETS ook kunnen rekenen op Enzo Ricciulli en Albert Derasse, specialisten in dataverwerking en Artificiële Intelligentie.