Meer dan 11.000 fans zagen live in Paleis 12 op de Heizel hoe Sven de winnaar werd en Uma ontmaskerd werd als De Mol in de veelbesproken tiende editie van het iconische TV-format. Ook voor adverteerders en reclamemakers is De Mol een bijzonder format: een unieke context om met creatieve campagnes een groot en kwalitatief bereik te realiseren. Dat was de insteek van de allereerste Ads & Data Creative Challenge: bedenk een straf en creatief Mol-concept voor één van je klanten en vertaal dat naar een 360°-campagne zonder praktische of budgettaire limieten.
De uiteindelijke keuze voor wie zou winnen lag gisteren niet bij een vakjury maar bij de aanwezige adverteerders. Zij kozen voor Boondoggle en de campagne “De Mol, opgeleid door Defensie. “De skills die een goede mol nodig heeft passen 200% bij de expertise die je krijgt als je kiest voor een job bij Defensie. Die match hebben we creatief kunnen uitwerken in een 360° verhaal dat blijkbaar zeer goed onthaald werd. Deze Ads & Data Creative Challenge was voor ons een zeer fijne opdracht. Het hele team heeft er met veel energie aan gewerkt en de goesting om voor onze klant Defensie mooie campagnes te maken is groter dan ooit”, zegt Stijn Cox, Managing Partner van Boondoggle.