1

Bookingtool neemt kaap van 1.000 boekingen in eerste maand na lancering

LEUVEN - Een maand na de lancering van de Webhero bookingtool registreerde het bedrijf  al meer dan 1.000 boekingen via het platform. "Daarmee wordt duidelijk dat er een grote vraag is bij organisatoren naar een gratis, gebruiksvriendelijke en geautomatiseerde bookingtool", zegt Webhero co-founder Jo Deferm. Organisaties kunnen de bookingtool gebruiken om inschrijvingen te organiseren, uniformen te verkopen of lidgeld te innen. Zo worden heel wat vrijwilligers en vzw’s administratief ontzorgd zonder dat ze hiervoor een dure investering moeten doen. 

Sinds de lancering van de Webhero bookingtool, begin februari dit jaar, ontdekten al een 30-tal sportclubs, reisorganisaties en andere verenigingen het platform. Aan het einde van de maand werd reeds de kaap van 1.000 boekingen overschreden. “Die snelle omarming van de bookingtool bewijst dat er bij vzw’s en vrijwilligers een grote vraag is naar een gebruiksvriendelijk centraal platform dat breed inzetbaar is en alle essentiële elementen bevat om sportkampen, evenementen, lidgelden en de verkoop van clubmateriaal af te handelen”, weet mede-oprichter van Webhero Jo Deferm.

Intussen werd de feedback van de eerste gebruikers van het bookingplatform geïmplementeerd via een update. Er zijn nu extra functionaliteiten voor kortingscodes, zoekacties in transacties en e-mailbevestiging. “We blijven luisteren naar onze gebruikers om de tool beter te maken”, aldus Jo Deferm. Daarnaast zet Webhero maximaal in op infosessies en ondersteuning. “We hebben er namelijk alle belang bij dat geëngageerde vrijwilligers ongeacht hun technische vaardigheden met de bookingtool aan de slag kunnen. Daarom organiseren we in maart een gratis webinar en open office waar meer toelichting wordt gegeven over de mogelijkheden van de bookingtool.”

De opstart en het gebruik van de bookingtool is gratis. Webhero verdient enkel een administratieve kost van 2,5 procent per boeking.