In de vernieuwde Blokker-filialen vind je vanaf morgen een uitgebreid gamma. De keten wil hiermee inspelen op het veranderde consumentengedrag.
Momenteel is het assortiment van de keten ingedeeld in tien verschillende categorieën. Vanaf morgen zal het aanbod in heel wat filialen aangevuld worden met schoolartikelen, babyartikelen, artikelen voor kat en hond, kunstbloemen een ook een eigen lijn van schoonmaakproducten. Daarnaast sloot Blokker een overeenkomst met de nationale loterij voor de verkoop van krasloten.
Eigentijds en no-nonsense
De plannen maken deel uit van de vernieuwingsstrategie van de recent aangestelde CEO van Blokker België Rob Schuyt. Schuyt wil naast het aanbod ook de winkels blijven vernieuwen. “Klanten die een bestaande of vernieuwde Blokker binnenstappen moeten meteen een eigentijdse en no-nonsense indruk krijgen, aan een interessante prijs” klink het bij Blokker. Blokker wil na de geslaagde testwinkels in het Gentse het vernieuwde winkelconcept verder uitrollen in 2019. Net als vele andere retailers wil Blokker inspelen op het veranderende consumentgedrag. Het bedrijf maakte de kosten van de vernieuwingsoperatie niet bekend maar liet deze zomer wel weten dat de testwinkels 30 procent meer omzet behaalden in vergelijking met de andere winkels.
Zeventien winkels
Het bedrijf heeft in Vlaams-Brabant momenteel zeventien filialen. Vorig jaar stootte Blokker nog 63 filialen af, waardoor het aantal Belgische winkels terugviel op 127 stuks. Dat leidde tot een omzetdaling van 21 procent tot 86,8 miljoen euro.
FOTO: het Blokker-filiaal in Leuven.