Foto Biznizpoint3

Biznizpoint zet zich tussen de grote jongens

LEUVEN/HERENT – De Product Media Advisor of the Year Award is een initiatief van het vakblad PromZ.be. Deze prijs is voor de vijfde keer uitgereikt. In de categorie ‘specialisten’ behaalden het Leuvense Biznizpoint en het Herentse Arteel brons.

De winnaars werden aangeduid door drie jury’s: een vakjury, een leveranciersjury en een publieksjury (eindklanten). De jury nomineerde in elke categorie tien bedrijven in heel België. Ondernemingen/opdrachtgevers brachten vervolgens hun voorkeurstem uit.

Specialisten 

In de categorie “specialisten”, dit zijn bedrijven die zich focussen op één aspect van product media of zich eerder regionaal positioneren, behaalden de Leuvense tweemanszaak Biznizpoint en de Herentse kmo Arteel brons. “Voor ons is die erkenning verrassend omdat we als kleine speler werden uitgekozen tussen al die grotere bedrijven in de sector”, zegt medezaakvoerder Dirk Declercq van Biznizpoint. Het bedrijf, waarin ook echtgenote Petra Dams aan de slag is, is flexibel, gaat duurzaam te werk en heeft een ruim aanbod.

Meer dan 25 jaar ervaring

Het bedrijf werd opgericht in 1994 als T-ART. Een tiental jaar geleden werd de zaak omgevormd tot Biznizpoint. De onderneming, gevestigd langs de Naamsestraat, is gespecialiseerd in het bedrukken van sweaters, fleeces, hemden, petten, truien, T-shirts, hoodies, jassen, broeken en mutsen. “In onze klantenportefeuille zitten behalve studentenverenigingen ook bijvoorbeeld UZ Leuven, KU Leuven, imec, Studio 100, AB InBev en Materialise”, zegt Declercq. Bizniz Point werd in 2016 ook genomineerd voor de Product Media Advisor of the Year Award.

Professionalisme aanmoedigen 

Met deze prijs wil organisator PromZ.be, een onafhankelijke Belgisch vakblad over promotionele artikelen en business gifts,  de professionalisering van de sector aanmoedigen en vooral die adviseurs belonen die zich onderscheiden door hun professionele aanpak in het kiezen van de juiste product media (promotionele producten en business gifts). Product media blijken zowel op het vlak van korte termijn actiemarketing (kleine geschenken bij aankoop van een product of dienst) als van lange termijnaanpak (naamsbekendheid, bedrijfsimago) effectief. “Diverse studies hebben dat de laatste jaren aangetoond”, besluit Declercq.