Bio-Planet, onderdeel van de Halse voedingsgroep Colruyt, lanceert vanaf midden oktober een platform dat klanten voedingsadvies op maat geeft.
Bio-Planet wil klanten wekelijks gepersonaliseerd voedingsadvies geven via het Voedingskompas. Klanten die deelnemen aan het project krijgen wekelijks voedingsadvies op maat en hebben ook de mogelijkheid zich te laten begeleiden door een diëtist. Klanten kunnen zich aanmelden via hun Xtra-profiel (Colruyt) en moeten een vragenlijst invullen over hun eetgewoonten en gezinssamenstelling. Voorts worden hun aankopen via hun Xtra-kaart geanalyseerd bij Bio-Planet, Colruyt, Okay en binnenkort ook bij Spar.
Uniek in België
De service is uniek voor ons land. Bio-Planet gaat in een eerste fase van start in Vlaanderen met zo’n 1.500 deelnemers. Na 6 maanden zal de service geëvalueerd worden. Het platform ‘Voedingskompas’ werd ontwikkeld door SmartWithFood, een dochteronderneming van Colruyt Group. Bio-planet heeft winkels in Leuven en Nossegem (Zaventem).