PR-bureau Bepublic uit Leuven is voortaan lid van de Belgian Public Relations Consultants Association (BPRCA). Dat is een kerngroep van de 25 belangrijkste professionele PR-bedrijven op de Belgische markt.
Als non-profitorganisatie behartigt BPRCA de belangen van haar leden, stelt ze professionele richtlijnen voor de markt op en zorgt ze voor een constante kennisdeling. Net voor zijn vijfde verjaardag is PR-bureau Bepublic aanvaard als lid van de BPRCA. “De missie van de BPRCA is haar leden te positioneren als echte communicatie-experten en hun professionaliteit te garanderen”, zegt Jeroen Wils van Bepublic. “De vereniging kijkt daarvoor, onder andere, streng toe op het naleven van de ethische code. Deze code is onmisbaar in de niet gereguleerde markt die de PR-sector vandaag nog steeds is.”
De BPRCA biedt ook een discussieplatform waar haar leden onderwerpen kunnen behandelen die hen allen aanbelangen. De BPRCA vertegenwoordigt haar leden op internationaal niveau binnen de organisatie ICCO, de International Communications Consultancy Association.
“Ik ben erg blij dat Bepublic toegelaten is tot de BPRCA, omdat deze belangenorganisatie de professionaliteit en de ethiek van het PR-beroep wil garandere”, zegt Wils.”In die zin beschouw ik het BPRCA-lidmaatschap toch ook als een kwaliteitsgarantie. Jammer genoeg is de PR-sector vandaag nog altijd niet gereguleerd en kan iedereen zich PR-consultant noemen. Ik wil, samen met de BPRCA, hard werken aan de verdere professionalisering van het beroep.”
Bepublic is begin 2012 opgericht en telt vandaag een tiental medewerkers. Het bureau geeft strategisch en inhoudelijk communicatieadvies aan gevestigde en innovatieve bedrijven als Facebook, Telenet, Ericsson, Baloise Insurance en Thomas Cook, en aan organisaties als het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid, Voka en Child Focus. De dienstverlening van Bepublic steunt op vier pijlers: bedrijfsjournalistiek, strategische communicatie, mediatraining en crisiscommunicatie.