BRUSSEL – Beobank zet stappen om haar netwerk van kantoren om te bouwen tot OPEN kantoren. De loketten en afgesloten kantoorruimtes maken plaats voor een open en toegankelijke klantenruimte voor advies, dienstverlening en lokale activiteiten. Na Waver, Mechelen en Sint-Niklaas heeft het nieuwe concept de deuren geopend in Brussel.
Met de opening van het vierde Beobank OPEN kantoor in Brussel (Louise) zet de bank een volgende de stap in de transformatie van het kantorennetwerk. In andere steden en gemeenten wordt het nieuwe concept op termijn uitgerold.
De “greeter”
De loketten en afgesloten kantoorruimtes hebben afgedaan. Cash geld is enkel nog beschikbaar via automaten of via een speciaal kluissysteem voor het afhalen of storten van grote bedragen of vreemde valuta. In het nieuwe concept is een belangrijke rol weggelegd voor de medewerker aan de welkomdesk. “De ‘greeter’ helpt de klant uitgebreid bij het gebruik van de bankautomaten in het kantoor, de Beobank app op de aanwezige tablets, alsook bij allerhande vragen. Concreet wordt de klant zoveel begeleid als hij wilt of nodig heeft”, zegt CEO Guy Schellinck.
Zitje naast adviseur
De focus op nabijheid en de menselijke relatie wordt ook doorgetrokken naar het bureau van de adviseur. “De klant zit naast zijn adviseur, zodat ze samen naar de beste oplossing kunnen zoeken en comfortabel alle informatie kunnen overlopen. Het centraal stellen van adviesverlening vertaalt zich in het moderne kantoorconcept, dat openheid uitstraalt. OPEN naar de lokale gemeenschap toe”, klinkt het.
Lokale evenementen in kantoor
Beobank verankert haar OPEN kantoren in het centrum van de steden en gemeenten waarin ze actief is. Het kantoor is modulair ingericht en kan makkelijk plaats maken voor evenementen in samenwerking met lokale verenigingen en organisaties. Lokale accenten, zoals foto’s en de ‘skyline’ met belangrijke gebouwen van de stad, worden toegevoegd aan de inrichting van het kantoor. En er is een prikbord voor mededelingen van nabij gelegen handelszaken of particulieren. Beobank nodigt de lokale gemeenschap uit om samen te komen in haar vernieuwde kantoren.
1.500 medewerkers in België
Beobank is een dochter van de Groep Crédit Mutuel Nord Europe, die gepersonaliseerde producten en diensten aanbiedt aan zelfstandigen, kleine ondernemingen en particulieren. Beobank heeft een netwerk van 229 verkooppunten (eigen kantoren en zelfstandige agenten) waar je terecht kan voor betalingsoplossingen, spaaroplossingen, consumentenkredieten, verzekeringen en beleggingen. Beobank telt vandaag 617.000 klanten en ongeveer 1.500 medewerkers in België. De bank heeft filialen in alle steden van onze provincie.