ASSE/LEUVEN/HALLE/VILVOORDE/BRUSSEL – Het e-learningplatform FLOWSPARKS®, een realisatie van het bedrijf UNI-Learning, maakt een groeispurt door, getuige de nieuwe reeks klanten zoals Acerta, Attentia, Brico, Luminus en Belfius. UNI-Learning zoekt vers bloed en organiseert voor zijn potentiële klanten een “degustatiedag” in Asse.
Belfius heeft in drie jaar tijd niet minder dan 5.000 registraties op het e-learningplatform FLOWSPARKS® met de bedoeling medewerkers te voorzien van gebruiksvriendelijke, niet-persoonsgebonden en continue opleidingen in de cloud. “Leren is strategisch van groot belang voor Belfius”, zegt Bart Van Herzele, verantwoordelijke Learning@Belfius. “Belangrijk hierbij is dat trainingsmethodes worden gehanteerd rekening houdend met de actueel beschikbare technologieën. FLOWSPARKS® helpt ons hierbij. Vanuit het management van Belfius is er dan ook een commitment rond de digitalisering van het leren.”
Geen pedagogische kennis vereist
Pedagogische kennis is volgens UNI-Learning niet vereist om met FLOWSPARKS® te werken. “Daarvoor zorgen de ingebouwde learning formats & templates. En net hierin onderscheidt het platform zich ten opzichte van de concurrentie. De inhoud van de e-learningcursussen verandert zo snel, dat bedrijven die maatwerk aanbieden, tegen de bierkaai vechten”, aldus Christophe Jacobs, Chief Standards & Innovation Officer van UNI-Learning. “Want, van zodra het proces om een module bij te werken is afgerond, blijkt de inhoud alweer achterhaald.” FLOWSPARKS® biedt Belfius de mogelijkheid gesegmenteerde groepen leermodules aan te bieden.
Integratie
FLOWSPARKS® integreert op een veilige manier met heel wat leerplatformen of hr/ERP-systemen. “Hierdoor kunnen klanten via een SAAS-model zelf digitale trainingen op maat creëren, beheren, verspreiden en aanpassen”, vertelt Sales & Marketing Manager Cédric Herregodts van UNI-Learning. “Het systeem wordt via een eigen intelligentie gevoed door nieuwe inzichten vergaard bij de aanmaak van elke nieuwe opleiding.” Door het gebruik van FLOWSPARKS® behaalt een bedrijf als Belfius betere resultaten en realiseert een efficiënter kostenbeheer door een gerichtere aanpak binnen de organisatie en het principe van just-in-time. “Let wel, dit is geen kostenbesparing. Door de digitalisering van de opleidingen kunnen we onze trainers elders inzetten waar hun talenten tot hun recht komen”, aldus Paul Robert, program manager e-learning bij Belfius.
Degustatiedag
Heel wat klanten hebben intussen de weg gevonden naar UNI-Learning: Bridgestone, Proximus, Luminus, Suez, Toshiba en dus Belfius. “En dat voor een bedrijf dat initieel focuste op het geven van klassikale trainingen en het outsourcen van technical writers. Dat we nu evolueren naar een gespecialiseerd softwarebedrijf dat e-learningoplossingen en verwante diensten aanbiedt, onderstreept nog maar eens dat door deze koerswijziging we de technologieboot niet hebben gemist”, aldus nog Herregodts. Om de groei te ondersteunen zoekt het bedrijf nog Account Managers, e-learning Developers en Success Coaches. Wie FLOWSPARKS® wil proeven kan terecht op de “degustatiedag” in Hof ten Eenhoorn in Asse. Afspraak op donderdag 3 oktober 2019. Registreren kan op de website van UNI-Learning.