rsz_foliefolie_6299

Bedrijf zet folie in voor virusvrije winkelkarren

ROTSELAAR/ANTWERPEN - Het Rotselaarse bedrijf Puro, gespecialiseerd in onder andere hygiëne, persoonlijke bescherming, medical supplies, catering disposables, afvalbeheer en onderhoud, rolt in de strijd tegen het coronavirus antimicrobiële PVC-film uit op de Belgische markt. In het Antwerpse werden alvast de winkelkarren van 2 filialen van AD Delhaize behandeld met de folie.

Twee filialen van AD Delhaize, in ‘s-Gravenwezel en Antwerpen, willen alle aanraakoppervlakten in de winkels beschermen tegen corona. Daarom zal er op onder meer de winkelkarretjes een antivirus folie van het merk PureZone worden aangebracht. De gepatenteerde kleeffolie is een antimicrobiële PVC-film die 5 jaar lang, de klok rond, personeel en klanten beschermt tegen bacteriën en virussen zoals het coronavirus. Het Rotselaarse bedrijf Puro, gespecialiseerd in onder andere hygiëne, persoonlijke bescherming, medical supplies, catering disposables, afvalbeheer en onderhoud, zorgt voor de uitrol van de antimicrobiële PVC-film. Het doet hiervoor ook een beroep op enkele ambassadeurs zoals horecaondernemer Zino Jacobs van Z-Catering, uit de regio Boortmeerbeek.

99,87%

PureZone antimicrobiële oppervlakte bescherming is een transparante kleeffilm die de aanwezigheid van bacteriën en virussen met 99,87% reduceert. “Als supermarkt zijn wij steeds op zoek naar de beste oplossing om onze klanten en het personeel te beschermen, zeker nu in de strijd tegen corona. Het is een handig en een duurzaam product. De PureZone kleeffilm is wat we zochten: veilig en het werkt 5 jaar. Het zorgt voor continue veiligheid tegen virussen en bacteriën”, zeggen Mathieu Brolet en Fabien Lepièce van AD Delhaize ’s-Gravenwezel – Antwerpen.

Onschadelijk voor huid

“Na uitvoerige testen heeft het product recent de ISO 21 702 standaard gehaald die de effectieve werking van de folie onderschrijft. De film heeft een actieve werking van 5 jaar. Specifiek onderhoud is niet nodig. Onze teams kleven de PVC-film op de gewenste aanraakoppervlakten in de winkels: handvaten van de winkelkar, digitale weegschalen, touchscreens van de zelfscankassa’s, handvaten van de diepvriezers, enz. Alles wat we vaak en veel aanraken en dus een bron van besmetting kan zijn. Door die oppervlakten te behandelen met de PureZone film zijn ze voortaan bacterie- en virusvrij en coronaveilig. En meteen voor een langere tijd. De film kan tegen een stootje en is onschadelijk voor de huid”, zegt Laetitia Mellaerts, bestuurder bij Puro. Andere behandelbare oppervlakten zijn tafels in gemeenschappelijke ruimtes zoals vergaderzalen, kantines en bedrijfsrestaurants. Touchscreens van automaten, koffiemachines, printers en liften. Deuren, deurklinken, lichtschakelaars en trapleuningen.

Puro

Puro legt tijdens de gezondheidscrisis het zwaartepunt op producten in de strijd tegen het coronavirus, zoals maskers, desinfectiezuilen en hand- en oppervlaktedesinfectie. Puro is in vele branches actief: schoonmaak, automotive, overheid, horeca, ziekenhuizen en woonzorgcentra.  De 2 zaakvoerders stellen 2 vaste werknemers te werk en doen ook een beroep op een handvol jobstudenten.