Met zijn jarenlange ervaring in de ICT-wereld op vlak van sales, marketing en management, zal Baudouin de ambitieuze groei van LCL mee ondersteunen. Als lid van het directieteam draagt hij bij tot de strategie en visie van het bedrijf. In april 2020 verwierf LCL zijn vierde datacenterlocatie in Huizingen dankzij een partnerschap met Atos en in juni 2021 nam het datacenterbedrijf het datacenter van Engie Solutions te Gembloers over.
Marketing en sales
In zijn carrière die 28 jaar overspant, heeft Corlùy (53) marketing en sales altijd als één geheel beschouwd. Dat is nu niet anders. ‘Je kan beide componenten niet los van elkaar beschouwen. Marketing en sales zijn complementair en horen elkaar altijd te versterken. Concreet wil ik bij LCL onder andere een meer sectorgerichte aanpak ontwikkelen. Op die manier kunnen we sneller inspelen op de noden van de markt en diensten op maat uitwerken in functie van de dagelijkse realiteit van elke klant. Deze proactieve benadering zorgt ervoor dat we de klant beter kunnen ondersteunen. Zo helpen we hem om de beste beslissingen te nemen voor zijn bedrijf”, luidt het.
Carrière
Corlùy werkte 16 jaar in verschillende business development, marketing- en strategiefuncties bij Proximus en was 9 jaar aan de slag bij Agoria. Eerst werkte hij er als directeur voor de ICT-sector en daarna als commercieel directeur van de hele organisatie. Daarnaast was hij als bestuurder ook zeer actief in verschillende ICT-gerelateerde organisaties.