Wim Ballieu Balls & Glory

Balls & Glory winkelconcept van het jaar

Restaurant en foodtruck Balls & Glory, onder andere actief in Leuven, wint de Mercuriusprijs en mag zich winkelconcept van het jaar noemen. De Mercuriusprijs wordt toegekend door Comeos, de federatie voor handel en diensten in België.

Het gehaktballenconcept van Wim Ballieu speelt volgens de jury in op de trend van de ‘dagschotel 2.0’. Een snelle hap, die géén fastfood is, en die wel kwalitatief, authentiek én duurzaam is. Zo komen in de restaurants van Balls & Glory niet enkel fervente vleeseters aan hun trekken, ook vegetariërs en veganisten komen er aan hun trekken. Comeos meent dat Balls & Glory een model is dat eerst de thuismarkt en dan de wereld kan veroveren, en dat het concept nu klaar is voor een grote doorbraak.

Thuiszorgwinkel

De tweede plaats gaat naar de Thuiszorgwinkel die grondig innoveert in de traditionele sector van thuiszorg. Zo heeft de Thuiszorgwinkel zijn vestigingen opgedeeld in meerdere corners en thematische adviesruimtes waar klanten advies kunnen vragen en producten uittestten. De derde plaats gaat naar het Oost-Vlaamse Elektro Van Assche.